vrouwtje weggevallen!

Gestart door parakeet, april 29, 2013, 10:58:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parakeet

Hallo allemaal,

Mijn parkiet zit te broeden en had 3 jonkies, maar toen ik vanochtend ging kijken was ze aangevallen door mijn tortelduif.
ze kan nog maar een heel klein beetje vliegen.
Ik heb haar apart gezet in de schuur.
Haar mannetje kijkt nu verder niet naar de jongen om.
Ik heb nog wel andere nesten maar die kunnen er echt geen jonkies meer bij hebben.
Wat moet ik met de jonkies doen?

Sara

Apart gezet in de schuur? Lijkt het je geen beter idee om met dit parkietje zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan??  :o
En wat doen tortelduiven bij broedende grasparkieten? Ik heb hiervoor nog nooit gehoord over deze combinatie, maar uit jouw verhaal blijkt duidelijk dat dit niet kan! Niet meer broeden of ze gescheiden laten broeden lijkt me dus de boodschap.

Als je ze niet kan onderbrengen bij jezelf, zou je kunnen kijken of je nog iemand kent met broedende parkietjes. De laatste optie is de parkietjes zelf grootbrengen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

parakeet

Het is allemaal meegevallen gelukkig.
het vrouwtje was heel erg geschrokken en was nat geregend.
na een half uur in de schuur zag ze er weer goed uit, alleen ging ze niet meer naar haar nest.
De jonkies heb ik toch in een ander nest kunnen zetten.
P.S : Parkieten die broeden en tortelduiven gaat bij mij al jaren goed, dit is de eerste keer dat het mis gaat.
Ik heb ook ontdekt waarom het mis ging, de tortels hadden een nest op de grond gebouwd.

parakeet


Sara

Hoe is het eigenlijk afgelopen met het popje en de kleintjes?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

parakeet

#5
De kleintjes heb ik toch ergens bij kunnen zetten en het popje was meer nat dan gewond. Ze zat dus bij tekomen toen ik haar vond.
Het viel dus wel mee, ze is helemaal opgeknapt.