Potgrond

Gestart door Vogellied, april 21, 2013, 10:38:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogellied

hoi, ik heb een cilindervormige 'pot', met een diameter van ong 8 cm. Deze komt op de parkietenboom om de tak in te doen. Maar om de tak stevig te laten staan moet er iets van potgrond of stenen omheen, nu is mijn vraag, kan potgrond kwaad? want via de zoekfunctie kom ik de ene keer tegen dat het wel kwaad kan, en de andere keer niet. kunnen jullie me hier mee helpen?

groetjes

*wendy*

Potgrond zou ik niet gebruiken ivm mogelijke schimmels.

Gebruik dan schelpenzand. Is speciaal als bodembedekker voor vogels gemaakt, en als je daar de pot mee vult, staat het ook stevig.

Vogellied


Kleintjes

Potgrodn is over 't algemeen giftig aangezien er verschillende meststoffen in zitten die veeal chemisch zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

2BFielicious

#4
Ik heb een emmer (van mijn overgrootoma geweest, nog superleuk ook!) en daarin een paar zakken schelpenzand met daarin de parkietenboom.

Het staat echt superstevig, want soms lopen er weleens kindjes tegen mijn boom aan en dan valt hij echt niet om. Beweegt amper.
En als er poepjes invallen, is het weer makkelijk er uit te scheppen. :D

Vogellied

bedankt voor de reacties, ik heb nu inderdaad schelpenzand en het werkt prima!! Azul is er ook zeer tevreden mee. De boom is nog niet eens af, en toch zit ie er zo vaak mogelijk ;)