wil niet paren

Gestart door bru534, april 20, 2013, 15:04:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bru534

Mijn parkietjes zitten al bijna een jaar samen.
Kunnen het goed met elkaar vinden maar :
mijn popje wil niet paren ...
Wat zou hiervoor de reden kunnen zijn ?
(voor de rest zijn ze allebei super gezond)

*wendy*

Tsjah, soms willen ze dat gewoon niet. Dat betekent niet dat er wat 'mis' is..

Kleintjes

Willen ze niet, dan willen ze niet.
Kan soms jaren duren voordat ze interesse hebben / krijgen.

Lichturen voldoende? Zijn ze 'voorbereid' qat voeding en dergelijke betreft? Ben jij voorbereid?
Er zijn zo veel factiren die bepalend zijn voor al dan niet 'n nestje te krijgen, dat kan niemand voorspellen.

Hier heeft 't jaren geduurd en ineens was 't er (midden in de winter  :-\), 't eerste nestje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

poortman

Probleem heb ik ook gehad, bij mij bleek echter mijn popje een man.
Daar hij geen blauwe snavel heeft dacht ik dat het een pop was, maar bij zijn kleurslag komen ook andere dopkleuren voor.

Nu heb ik inmiddels meer popjes en is de eerste aan het broeden.

Ik heb meerdere typen nestkasten hangen, vierkant en zeskant, let erop bij eigen maaksels dat in het midden vd bodem een uitholling zit, dit is doorgaans het enige wat nodig is buiten voldoende grootte. Ik heb meerdere typen zodat ze kunnen kiezen.
Er zijn oa op marktplaats ook veel verkeerde broedblokken te koop, welke als professioneel worden verkocht.

Let erop dat je nestkast niet met de opening richting de wind hangt, indien buitenvoliere.

Als het popje de kast geschikt vind, maakt ze misschien wel aanstalten.

Soms is er inderdaad geen klik, 2e koppeltje doet soms wonderen, ik had alle paartjes ook zelf uitgedacht, maar ze gaan toch lekker hun eigen gang, haha

Stefanie

Heb het zelfde probleem,
Al maanden hangt het broedhokje aan de kooi maar nee hor,
Mevrouw ging er weleens in en uit maar meer niet....

Ze zijn gek op elkaar, kroelen, kletsen, geven elkaar eten maar niksen
Ik weet zeker dat ik een man en pop heb maar inderdaad,
Als ze niet willen, willen ze niet.... (Helaas :()

poortman

De meeste parkieten broeden gewoon in een kaal/leeg blok, die van mij echter heeft liever wat zaagsel.
Uiteraard eivoer, grit, sepia/knaagblok etc aanbieden.

Van mijn 3 koppels, broed er ook maar 1, notabene het laatste popje wat erbij kwam ging als eerste aan de leg!
Weet je de leeftijd? Misschien zijn ze te jong, of te oud?

Maar inderdaad nogmaals, soms is er geen klik.