slecht skelet

Gestart door parakeet, april 17, 2013, 18:59:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parakeet

Hallo,

Ik heb een parkiet waarvan het skelet niet goed is, Ik heb hem gered uit een veel te klein hokje.
Hij kan of heeft nooit leren vliegen.
Kan ik wat doen waardoor zijn skelet beter wordt?

*wendy*

Met deze vraag kan je beter naar een vogelarts stappen.

Succes!

Parkieten-Freak

Citaat van: parakeet op april 17, 2013, 18:59:25
Hallo,

Ik heb een parkiet waarvan het skelet niet goed is, Ik heb hem gered uit een veel te klein hokje.
Hij kan of heeft nooit leren vliegen.
Kan ik wat doen waardoor zijn skelet beter wordt?

De ontwikkeling van het skelet begint al in het ei en zal niet direct verstoord worden door het zitten in een te een kleine kooi, wel door slechte of gebrekkige voeding.
Mijn vraag aan jou is dan ook: wat zie jij precies aan dat skelet?


parakeet

Hij lijkt een stuk kleiner, dit kom doordat hij altijd een soort van in elkaar gedoken zit en moeilijk beweegt.
Ook kan hij niet/slecht vliegen. (wisselt met de dag)
Zijn veren zien er ook niet echt mooi uit maar zijn verenpak is wel compleet.

Parkieten-Freak

Zou je een fotootje willen plaatsen van dat parkietje?


parakeet

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Hij is nu wel een paar staart veren kwijt door een andere parkiet.

parakeet


*wendy*

De vleugels staan wat ver uit elkaar. Buiten dat (en die korte staart, maar dat zei je zelf al), zie ik niets vreemds aan hem. Het wijken van de vleugels kan overigens wel op ziekte duiden. Hij lijkt misschien ietsje bol te zitten, maar dat vind ik moeilijk te beoordelen zo.

Ben je al eens met hem naar een vogelarts geweest? Wie heeft de conclusie getrokken dat dit parkietje een slecht skelet heeft?

parakeet

Aan wat voor ziektes moet ik dan denken?
Hij zit trouwens altijd bol.

Ik heb samen met mijn moeder de conclusie getrokken, het stond in een vogelboekje.
Het was wel een wat verouderd boek

Wouter

Je hebt dit parkietje gered uit een veel te kleine kooi en vervolgens buiten geplaatst? Het is niet de tijd van het jaar om een parkietje naar buiten te halen, veel te koud. Parkieten die buiten zitten krijgen als het kouder wordt een dikker verenpak, maar dit parkietje (als hij van binnen komt) heeft dat nooit gekregen en dus is het veel te koud buiten. Geen wonder dat hij steeds bol zit!

*wendy*

Sluit me bij Wouter aan.

Wat ik zou doen: het vogeltje naar binnen halen. Naar de vogelarts ermee. En zodra het buiten warm genoeg is (en dat betekent 's nachts minstens een week boven de 10 graden), en het vogeltje weer beter is, kan hij naar buiten..

parakeet

Ik haal hem naar binnen en houd jullie op de hoogte.

Parkieten-Freak

Citaat van: Wouter op april 18, 2013, 15:56:55
Je hebt dit parkietje gered uit een veel te kleine kooi en vervolgens buiten geplaatst? Het is niet de tijd van het jaar om een parkietje naar buiten te halen, veel te koud. Parkieten die buiten zitten krijgen als het kouder wordt een dikker verenpak, maar dit parkietje (als hij van binnen komt) heeft dat nooit gekregen en dus is het veel te koud buiten. Geen wonder dat hij steeds bol zit!

Goed opgemerkt Wouter, het is mij helemaal ontgaan......!  :)


*wendy*

En, al naar de vogelarts geweest?

parakeet

Nee , Hij staat nu binnen en het gaat beter, hij is lekker bezig met takken slopen. (wat hij normaal nooit deed)
Ik kijk eerst wat er gaat gebeuren