Parkiet eet niet uit voerbakje

Gestart door parkiet27, april 16, 2013, 17:02:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiet27

Vanaf morgen heb ik kareltje nu een week. Het probleem is alleen dat hij niet zelf naar de voerbakjes gaat om te eten. Op de bodem ligt voer en een snoepstengel aan de tralies. Hij eet alleen als ik hem uit de hand voer. Drinken doet hij ook niet.
Wat moet ik doen?

(Gebruik svp 'n spatie tussen je zinnen en gebruik hoofdletters, dat leest 'n stuk prettiger.)

Titel gewijzigd van "Help, zeer zwaar probleem"naar "Parkiet eet niet uit voerbakje".
Gr, PF

*wendy*

#1
Trosgierst bij het voerbakje hangen al geprobeerd? Dus hem naar het voerbakje toelokken of hem op je hand er naar toe brengen?

Het voerbakje bij z'n favoriete zitplek hangen en dan - zodra hij het bakje gevonden heeft - langzaam, tralie voor tralie, verplaatsen naar de plek waar hij er uiteindelijk uit moet gaan eten..

Als hij alleen uit je hand eet, had hij nu al ernstig vermagerd moeten zijn.. Tenzij jij hem echt de benodigde 5-10 gram voer per dag voert.... Dus wellicht eet hij wel, maar heb jij het gewoon nog niet gezien? Zie je lege zaadpelletjes in het bakje liggen of op de grond..?

Drinken zien heel veel mensen niet. Parkietjes hebben niet zoveel vocht nodig, dus het is best mogelijk dat hij wel drinkt, maar jij het gewoon niet gezien hebt..

Bovendien: zolang jij voer op je hand aan blijft bieden, krijgt hij geen honger en gaat hij dus ook niet zoeken naar z'n voerbakje..

parkiet27

#2
Ja,ik heb een heel sliert trosgierst bij zijn voerbak hangen waar hij dol op is. Hij blijft sinds ik hem heb alleen op de bovenste zitstok zitten en nergens anders. Van de week haal ik een vriendje voor hem. Misschien is hij eenzaam?

*wendy*

Ja, het zijn groepsdiertjes, dus dat kan best schelen. Meestal kwijnen ze een beetje weg als ze alleen zijn..

Probeer hem maar eens met trosgierst naar het bakje te lokken. Gewoon stukje voor stukje.