mag het?

Gestart door parkiet27, april 12, 2013, 19:00:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiet27

Hallo

Ik heb kareltje afgelopen woensdag gekocht.ik praat veel tegen haar en ze is niet meer zo bang voor mijn hand.als de hand in de kooi gaat blijft ze zitten en ook komt ze op mijn hand in de kooi om trosgierst te eten.mag ik kareltje eigenlijk al laten vliegen nu ze nog niet super tam is?

*wendy*

Ik laat ze altijd gewoon vliegen. Mijn ervaring is dat ze dan lekker wat energie kwijt raken en het tam maken daardoor zelfs wat gemakkelijker gaat.

Zorg wel voor een veilige ruimte: giftige planten weg, geen glazen/vazen met water en/of giftige bloemen, ramen afgedekt of afgeplakt met folders.. En zorg dat jij de tijd hebt, zodat hij uit zichzelf weer de kooi in kan gaan ;)

parkiet27

Oke.dankjewel voor je antwoord Wendy.ik zal nu de ramen afplakken met folders en dan laat ik het kooitje open om te kijken of kareltje nieuwsgierig wordt

DobbyFloppy

Wa je ook kunt doen is gewoon een rolletje raamfolie kopen en dit op de ramen te plakken ;)
Scheelt ook away botsinggevaar
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

parkiet27

Dat is een handige tip floppy :) kareltje slaapt nu in een kleerhanger dieik op het plafond heb gehangen

*wendy*

Was hij voor de nacht wel weer terug in de kooi?

Een parkietje 's nachts buiten de kooi laten is onverstandig.

parkiet27

Nee ze was buiten de kooi en nu zit ze nog steeds op de kleerhanger.ze wil niet op mijn vinger.dan loopt ze steeds weg en ik wol haar niet grijpen

*wendy*

Kooi voor z'n neus houden..

Bakje met voer vernieuwen / omschudden.. Trosgierst bij de kooi hangen..

In het vervolg de vogel niet 's nachts uit de kooi laten! Als je al bovenstaande geprobeerd heb, dan pak je een doek of doe je een handschoen aan en vang je hem. Het is veel te gevaarlijk om ze buiten de kooi te laten!

parkiet27

Nee ik had kareltje gisteravond rond 6 uur laten vliegen maar ze weigerde erin te gaan.ik heb karel net op de vinger gezet en in mijn andere hand hield ik trosgierst voor zijn neus.hij knaagde eraan terwijl ik langzaam naar de kooi liep.gelukkig bleef ze zitten.

DobbyFloppy

Als ze bij mij niet in de kooi gingen zette ik de kooi gewoon voor hen neer. Werkte bij mij altijd prima. Als ze op de kooi zaten en niet erin wilde gaan pakte ik een handdoek en deze heel voorzichtig over de kooi leggen terwijl mijn grasjes richting de deur gingen. Ze weten hier handdoek over de kooi is bedtijd dus de kooi in, en slapen. Ze maakten dan ook geen geluid tot ik de volgende ochtend de handdoek van de kooi af haalde en de deurtjes weer open zette
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Solarstone83

Heb mijn parkieten vanaf dag 2 los laten vliegen (8-9 wk oud) en dat was geen probleem echter zou ik er wel altijd bij blijven en ze niet onbeheerd achter laten! Die twee hier breken dan heel de tent af! ;) Kwam laatst terug van mijn werk, vliegen er 2 vogels rond.. Ontsnapt via een voederbakje... Gelukkig zijn ze niet al te lang buiten geweest aangezien de schade vrij beperkt was :)

Mocht je vogel snachts ergens van schrikken en rond gaan vliegen kan hij zich bezeren aangezien het zicht in het donker niet al te best is van die beestjes.

matthijs en rakker

ik heb mijn parkiet 2 dagen en als ik gierst door de trali's steek komt hij niet naar mij toe hoort hij zolang bang te zijn of heb ik een probleem

alvast bedankt

matthijs en rakke mijn parkiet

grasParkiet2

Alles is nieuw voor hem. Tuurlijk is dat normaal dat die nog bang is. Mensen die denken dat een vogel in 1 dag tam is moet toch nog maar een keer alles opnieuw lezen. En je kan hem wel laten vliegen. Goed ramen en alles afdekken dat er niets naars gebeurt. Het beste als het iets donkerder word en als je alle tijd hebt.