plaats eten en drinken

Gestart door christaw89, april 06, 2013, 12:57:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

christaw89

hallo allemaal,

misschien een hele vreemde vraag en mogelijk ook totaal niet relevant maar ik dacht ik vraag het toch even ;)
ik heb pas een grotere nieuwe kooi gekocht voor keesie.
dit ivm een toekomstig 2e vogeltje en ivm het logeren bij mensen waar hij iets minder vaak uit zijn kooi kan.

mijn vorige kooi had gewoon 2 eten/drink bakjes dus toen liep ik niet tegen deze vraag aan.
maar deze kooi heeft 4 etens/drink bakje 2 links voor (dan de opening van de kooi) en 2 rechts voor.
nu maakt het natuurlijk niet uit in welk bakje ik nu eten en drinken stop (want keesie is nu nog alleen).
maar wat denken jullie als het om 2 vogeltjes zou gaan:
- de 2 bakje naast elkaar met allebei eten en dan aan de andere zijde van de kooi in beide de bakjes water.
- of eten en drinken naast elkaar en dan datzelfde aan de andere zijde ook.
- of maakt het totaal niet uit voor de vogels?

want dan deel ik het eten en drinken nu alvast zo in voor mijn huidige vogel zodat dat zo kan blijven als de 2e er is :)
sorry dat het een beetje een wazig verhaal is ::) maar weet even niet hoe ik het beter uit moet leggen.
hihi ben benieuwd naar jullie mening :)

groetjes Christa

Vogellied

Ik denk eten en drinken naast elkaar, en aan de andere kant ook, want er is kans dat als het eten naast elkaar zit ze in het begin misschien ruzie kunnen krijgen :)

*wendy*

Ik heb zelf rechts van het deurtje een bakje met voer en een bakje met water, en links van het deurtje ook. Maar er zijn er ook die water aan de ene kant en voer aan de andere kant hebben.

Soms willen vogels graag naast elkaar eten, soms willen ze juist uit elkaar eten. Dus dat is toch even afwachten als er een tweede bij is. Meestal doen ze niet zo moeilijk en eten ze gewoon daar waar de bakjes hangen ;-)

DobbyFloppy

Ik had met 2 grasparkieten zowel links als rechts een bakje hangen.
Helemaal omdat mijn Dobby toen ik ze net had nogal een brutaaltje was en het mannetje nog niet zo goed van zich af durfde te bijten.
Met 2 grasparkieten en 1 valkje heb ik zowel links als rechts 2 voerbakjes gehangen. En aan de achterkant van de kooi een waterbakje, dus speciaal hoekje voor water en plek voor voor en voor vitamientjes.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

christaw89

bedankt voor jullie snelle reacties :D
dan wacht ik inderdaad even tot de 2e er is!
en laat ik ze nu wat verder uit elkaar hangen (links drinken en rechts eten).
is goed voor keesie, moet hij lekker klimmen om er te komen.