Waar water in?

Gestart door Pixelsan, april 05, 2013, 17:03:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixelsan

Mijn parkiet krijgt zijn water in het bakje wat bij de kooi zat, maar dat is slecht schoon te maken.
Flesjes lijken me ook hygienischer, maar welke zijn fijn in gebruik en goed schoon te maken?

*wendy*

Knaagdierflesjes? Fonteintjes?

DobbyFloppy

#2
Ik heb zelf een weekendfonteintje gekocht afgezien een open bakje
1. moeilijk schoon te houden is en
2. er troepjes in het water belanden zoals zaad en poepjes.
Ik heb hem nu sinds 2 weken en hij bevalt mij prima. Na het ophangen gingen de mijn grasjes en mijn valkje gelijk kijken. De andere valkjes hadden het pas door toen ze in de kooi zaten maar ook zij hadden het vrij snel door.
Na een paar keer tegen het doorzichtige plastic om het zo maar even te zeggen te tikken hadden ze vrij snel door waar ze het water konden drinken


http://www.broekhuizens.nl/2631/eet-en-drinkbakken/weekendfontein-rond-vogels-0200200.html
Dit is de link, bij deze site heb ik hem ook besteld.
Goedkoop en snel geleverd. Hij kost op de site 3,50 in de winkels al gauw 6,95 had ik gezien.
Dus via de site besteld omdat ik daar toch nog het een en andere moest bestellen.

http://www.broekhuizens.nl/603/eet-en-drinkbakken
Hier nog een link van het overzicht van alle eet en drenkbakken. Hier staan ook nog een paar andere waterfonteintjes bij

Ik heb aan de bovenste regel nummering toegevoegd, dat leest wat makkelijker.  ;)
Gr, PF

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Pixelsan

Dank je wel!
Onze houdini wist te ontsnappen door de bovenkant van de eet/drink bakjes af te duwen, dus die zitten daarom vastgeplakt. Maar het schoonmaken van vooral het waterbakje is daardoor bijna niet te doen.

Kunnen vogels uit van die knaagdierflesjes drinken?

Ik ga morgen maar eens kijken naar zo'n fonteintje.....

DobbyFloppy

Ik heb wel een parkietflesje gehad met zo een knaagdiertuitje waar ze het water uit moeten drinken, maar deze lekte heel erg en mijn vogels snapten niet hoe ze het water eruit moet krijgen. Mijn advies ga gewoon voor en fonteintje.
Je hoeft alleen het fonteintje eruit te halen, bovenkant eraf en je kunt er zo bij. En mijn ervaring is tot nu toe heel tevreden, makkelijk te reinigen en de parkieten hadden het binnen een uurtje na ophangen al door
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Pixelsan

Ondertussen heb ik nu een paar weken een fonteintje, dat werkt perfect!