Hoeveel Parkieten Bij Elkaar?

Gestart door janneke, november 11, 2005, 19:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janneke

hoi!
Mijn vriend en ik willen een kamervoliere aanschaffen voor Karel en Casper. Nu hebben we een leuke gezien op internet, maar daar worden dan ook 2 parkieten bij geleverd. Op zich vind ik dat leuk, maar
Kan ik nog extra parkieten nemen terwijl Karel en Casper al een jaar bij elkaar in de kooi zitten?
Wat kan ik doen als Karel en Casper niet met die andere parkieten overweg kunnen?
Voordat ze bij elkaar in zouden gaan wil ik de parkieten even apart zetten, ivm ziektes. Wat is een goede periode daarvoor?

Ik kan de persoon die de voliere verkoopt nog niet kunnen bereiken, ik weet dus nog niet of haar parkieten mannetjes of popjes zijn. Ik weet dat het beter is dat de popjes niet in de meerderheid zijn.

Ik hoop dat iemand antwoorden voor me heeft!

Groeten Janneke

Safrena

Hey Janneke

Je mag nog andere parkietjes bij jouw parkietjes doen maar inderdaad zoals je zelf al aan heeft: hou ze in het begin elk apart in een kooi  zodoende ze even rustig aan elkaar kunnen wennen en daarna kun je ze samen doen.
Hoelang het duurt voor ze aan elkaar gewend zijn hangt helemaal van je parkietjes af.
Sommige hebben maar een dag nodig andere dan weer twee weken en soms iets meer.
je kan het zelf best merken hoe ze op elkaar reageren. Als je ze dan voor de eerste keer bij elkaar doet blijf je het er beste bij en zo doe je dit een paar dagen tot je zeker weet dat alles goed gaat ;)
Zolang er niet meer popjes in de voilere zitten gaat dit meestal wel goed

vele groetjes