Aantal vragen over pop die ei legt.

Gestart door Liesanne!, maart 29, 2013, 13:40:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liesanne!

Hallo allemaal,
Ik heb een tijd gezocht op het forum en veel info gevonden maar toch nog een aantal vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een tijd geleden jullie hulp gevraagd over haar geslacht en het is inderdaad een pop want ze heeft vandaag een ei gelegd. Ik zag vanmorgen al een "bult" op haar buik zitten en na eventjes weg te zijn geweest vonden we  een ei. 

En nu zit ik dus met een aantal vragen.
Ik heb gelezen dat het het beste is het ei te laten liggen totdat ze er niet meer naar omkijkt omdat er anders de kans is dat ze legnood krijgt, hebben jullie nog andere tips? Qua voeding bijvoorbeeld? Ze krijgt zometeen een stukje ei, heb gelezen dat dat goed is.
Verder vertoond ze normaal gedrag maar is wel rustig voor haar doen, ze eet en drinkt normaal is gewoon aan het spelen en zit af en toe bij haar ei, nu op dit moment zit ze op haar stok te slapen. Ze was de laatste tijd erg lief al beet ze wel als je in haar kooi kwam maar ook dit doet ze altijd al. Nu net beet ze alleen zo hard dat ik wondjes heb. We laten haar nu verder met rust. Moet ze in een rustige ruimte voor als ze nog meer ei(eren) gaat leggen?
Hoelang zit er ongeveer tussen het leggen van eieren? Of kan het ook bij 1 ei blijven?


Graag tips en info ik wil dat haar niks gebeurd.

Liefs,
Liesanne

grasParkiet2

Het bijten komt omdat ze haae nest beschermd. Om de dag komt er 1 ei bij, maar kan ook hierbij blijven. En gewoon goed voeren met genoeg kalk voor het aanmaken van de eierschalen. En zoals je al zei wachten tot alle eitjes er zijn want ze gaan pas broeden bij ei 2. Dus ze kan straks wel kan broeden. Goed opletten dat ze goed eet etc. En dan als ze even heeft gebroed de eitjed weghalen of als ze er niet na kijkt.

Liesanne!

Heel erg bedankt voor je reactie! Stelt me weer een beetje gerust.
Ze heeft nu 1 ei maar is al wel aan het broeden. Heb wel het idee dat ze nog een ei in haar buik heeft.
Ik heb nog een vraag, kan ik haar gewoon uit de kooi laten als ze wil? Of beter om haar paar dagen in de kooi te houden, ze zit nu wel te stuiteren omdat ze er uit wil?
Ze is verder gewoon zichzelf en eet en drinkt goed.

grasParkiet2

Als er verder geen man bij is en ze dus niet bevrucht zijn en er ook geen jongen uit kunnen komen. kan ze er gewoon uit als ze dat wil. Want ze hoeft er dan eigenlijk niet op te letten.

*wendy*

Zou haar gewoon laten vliegen; ze kan zelf wel bepalen of dat nog mogelijk is.

Eieren laten liggen totdat zij er absoluut zeker niet meer naar omkijkt; dit kan dus best een paar weekjes duren.

Zorg voor: grit, maagkiezel, eivoer, voldoende voer

Kunnen de eieren bevrucht zijn? Dan deze even schudden en terugleggen, of vervangen voor nepeitjes.

Liesanne!

Oke ga haar er meteen lekker uitlaten (als ze dat wil natuurlijk)
Nogmaals bedankt voor jullie reacties =)!

antiej23

#6
mijn parkietje die  heefd gisteren haar 1e eitje  gelegd en vandaag nog niks,, nu weet ik dat et omde dag kan maar ook daggen tussen kunnen zitten? wie weet meer?

Sonja

Volgens mij heb je dit al vaker gevraagd vandaag, en er ook antwoord op gekregen.... ::)

Kleintjes

Citaat van: Sonja op januari 29, 2014, 19:57:15
Volgens mij heb je dit al vaker gevraagd vandaag, en er ook antwoord op gekregen.... ::)

Correct. Als de vraagsteller steeds voor reeds door haarzelf / hemzelf gestelde vragen nieuwe topics blijft openen, zullen we die steeds opnieuw sluiten. Is totaal niet nodig om dat steeds te blijven doen.
Dus, antiej: Geduld is 'n schone zaak.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses