Houten kooi en bloedluis

Gestart door Mr_850, maart 29, 2013, 09:37:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr_850

Hallo,

Heb me even geregistreerd omdat ik hier vast wel een antwoord kan vinden.
Wij hebben 2 grasparkietjes die we graag een wat grotere kooi willen geven. Nu viel ons oog op 2 mooie houten kooien waarbij specifiek aangegeven wordt dat deze voor grasparkieten zijn.
Nu informeerde we bij een andere winkel of zij iets soortgelijks aan kunnen bieden, maar toen kregen we de volgende reactie:

''Heel eerlijk raad ik u af om met grasparkieten een houten kooi te nemen.

Buiten dat ze alles afknagen is er ook meer schuilruimte voor de door ons zo gevreesde bloedluis''


Vraag is dus, klopt dit? Is hier enige ervaring mee dat de kans op bloedluis met een houten kooi groter is dan met een kunststof kooi?

Vast bedankt.

*wendy*

Ik heb geen ervaring met een houten kooi. In verband met het slopersgedrag van grasparkietjes én de hygiène (hout is toch minder goed schoon te maken dan kunstof), zou ik echter ook nooit een houten kooi kopen of aan iemand aanraden.

Of het voor bloedluis een aantrekkelijkere plek is, zou ik zo niet durven zeggen. Ik vind het wel moeilijker schoon te houden, dus ik kan mij best voorstellen dat hout voor 'ongedierte', bacteriën en schimmels een aantrekkelijke plek is.

Er zijn genoeg mooie grote kunstof kooien op de markt voor 2 grasparkietjes. Dit zou ik dan ook eerder aanraden ;)

Mr_850

Thanks Wendy!

Ja, het sloopgedrag zit ik inderdaad nog wat mee. Al zijn het niet zo'n slopers volgens mij.
Qua hygiëne is het denk ik ook een kwestie van bijhouden en er zit nog wel 't eea aan kunsstof aan.
De productbeschrijving is als volgt:

De grasparkietenkooi "Diana" is gemaakt van dennenhout - heeft een uitneembare la met plexiglas onderkant voor eenvoudige reiniging, inclusief basisuitrusting, tralieafstand 1,3 cm.