Nog steeds geen grote rui.

Gestart door grasParkiet2, maart 28, 2013, 17:27:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi,
Ik heb sinds een maand of 4,5 een pyrrhura die ik gekortwiekt heb gekregen. Ze is nu heel tam en alles maar ik wil zo graag dat ze gewoon kan vliegen. Toen ik haar kreeg vielen er een paar veertjes door het temperatuur verschil en is 1 keer echt in de rui geweest waar er 3-4 staartpennen ook uitgevallen zijn. En wat grotere veren en haar kopje. Maar ik zie nog goed welke veren er nog uit moeten want sommige zijn nog beschadigd. En haar vleugelpennen zijn er dus nog geen van allen uitgevallen is dit normaal? Ze staat trouwens binnen.
Hoop dat iemand hier kan helpen want ik vind het wel lang duren en ze wil graag vliegen zie ik  :'(

Sara

Hoe oud is dit parkietje? Een parkietje kan inderdaad ook ruien zonder dat de vleugelpennen vervangen worden, dat is redelijk normaal. Voor het vervangen van de vleugelpennen is al een grote rui nodig. Bij gekortwiekte parkietjes zal je dus vaak wat geduld moeten hebben.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

grasParkiet2

Ze is nu denk ik een half jaar. Kan het dus zijn dat ze maar 2 keer per jaar de grotere veren vernieuwen? Zoals de staartpennen en slagpennen? Of trouwens alle veren maar 2 keer per jaar maar in meerder rui-periodes?