Zoeken voor adoptie-parkietjes?

Gestart door Liene, maart 27, 2013, 16:10:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liene

Hallo allemaal,

Ik heb als kind en tiener een tijdje parkietjes gehad. Eerst eentje die aan kwam vliegen (eigenaar nooit gevonden), daarna kwamen er daar nog twee bij waar de eigenaar (een vriendin van mijn moeder) niet genoeg tijd voor had. De laatste overleed op 12-jarige leeftijd vlak voordat ik ging studeren. Op mijn kleine studentenkamertje wilde ik liever geen parkietjes, veel te klein en krap, en op dat moment had ik ook een veel te onregelmatig leefritme voor die beestjes, en zou ik niet in staat zijn ze genoeg aandacht te geven.
Maar ondertussen woon ik samen met mijn vriend in een appartement en heb ik weer een wat normaler leefritme. En het begint wel een beetje te kriebelen, want ik vind parkietjes hele leuke beestjes, ik zou graag weer een koppeltje willen nemen. Het liefst zou ik weer een koppeltje willen dat een nieuwe eigenaar zoekt. Ik heb het idee dat jonge parkietjes veel makkelijker een goed thuis vinden dan oudere. Maar nu is mijn vraag: waar kan ik hiervoor het beste beginnen met zoeken?

*wendy*

Misschien: http://www.ikzoekbaas.nl/? Dierenbescherming? Asiels/opvanghuizen in de buurt?

Liene

Die site is best wel handig, thanks!

grasParkiet2

Soms staan er op marktplaats ook wel koppeltjes die een nieuw baasje zoek je kan daar kijken.

Loeky

Je kunt ook ons Prikbord in de gaten houden.
Heel goed dat je voor adoptie gaat :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19