Training Happy en een logé

Gestart door yeldi, maart 20, 2013, 08:52:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yeldi

De training van onze nieuwe junior Happy verloopt bijna voorbeeldig sinds wij hem hebben sinds een week.
Afgelopen weekend zijn we begonnen met het aanbieden van trosgierst uit de hand, de 1e dag keek die er naar en had zoiets van houdt dat maar, de 2e dag was het tocht voorzichtig proberen, en de 3e dag had die zoiets van dat is toch wel erg lekker.

De meest logische stap die erop volgde was natuurlijk klein stukje op de platte hand beetje van hem vandaan, zodat die wel op je hand moet klimmen om het te komen halen, en dat doet hij nu zonder problemen.
Van de kweker hadden we inmiddels ook al begrepen dat hij de jongen wel regelmatig oppakte uit het blok vandaan om te kijken of ze gezond waren en goed ontwikkelde, dat verklaard voor ons ook meteen dat hij dus niet bang is voor een hand.

Sinds eergisteren ook een vrij flinke grootte kooi gekocht en ja hij moest over, vangen wilde we hem niet, bang dat we dan weer terug waren bij af, dus goeie raad was duur, maar ja hij ging op de hand zitten met trosgierst, dus we hebben hem laten opstappen op de hand, trosgierst hielden we vast tussen 2 vingers, terwijl die zat te eten rustig hand met vogel uit de oude kooi en de hand met vogel door de deur naar de nieuwe kooi, hij bleef keurig zitten.
1e reactie was even verbazing bij hem, veel ruimte, dus op ontdekkingsreis, maar nu klautert die hele kooi door en ook over het dak, om vervolgens tot de conclusie te komen dat op je kop hangen ook niet alles is.

We hebben voor de komende 3 weken ook de parkiet van de buurman te logeren een geel/groene grasparkiet, supertam, praat en fluit je na, we hopen natuurlijk stiekem dat Happy de komende weken hier iets van gaan oppikken, maar nu is het de hele dag in ieder geval een hoop gekwebbel en geroep naar elkaar, ze kunnen mekaar overigens wel zien.

*wendy*

Is er een reden waarom je Happy niet lekker samen zet met de logé? Zouden ze zeker leuk vinden!

SoesyBee

nog even, dan kan je met je parkietje op speeldate bij de buren! haha!

yeldi

Mijn wederhelft somde dat ook al op zet ze bij elkaar die 2, maar over een paar weken moeten ze dan weer gescheiden worden, is dat niet een beetje zielig voor ze, bedoel ze raken dan toch weer een maatje kwijt of niet ?
Wij hadden plannen om over een maandje een 2e te gaan aanschaffen voor die van ons, of de buurman er eentje bij wilt ik heb werkelijk geen idee.

Hmmm op speeldate ach ja waarom niet, de logé is een overigens een man, die van ons vermoeden we een man lol,
Maar we staan open voor advies wel of niet samen en dan weer scheiden ?

*wendy*

Ik zou ze voor nu samen zetten. Het is zieliger om ze nu gescheiden te houden ;-)

En ik zou je buurman aanraden ook eens op het forum te gaan. En adviseer hem gerust dat een maatje het beste is. Het zijn immers groepsdiertjes ;-)

yeldi

Ik zal me buurman even vragen of het voor hem ook akkoord is dat ze samen gaan en zal hem ook meteen vertellen als wij over een paar weken gaan kijken naar een 2e hij maar gewoon mee moet dus, en als die nog niet terug is, nemen wij wel een maatje mee, hebben we er voorlopig gewoon even 4  ;D

Wordt straks vervolgd

yeldi

Buurman gebeld zijn 1e reactie was als ze maar niet gaan vechten, waarop ik zei dat kan niet, want die van jou is een absolute man, zo blauwe neus dat kan niet missen, en die van ons of dat nu een pop of man is dat maakt niet uit, want 2 mannen gaat samen en een pop man gaan ook samen.

vervolgens zei ik erachter aan over een paar weken, (even contact opnemen met de kweker) nemen wij er eentje bij, is het voor tuc tuc ook niet een idee om een maatje erbij te krijgen, en die van jou is al zo verschrikkelijk tam etc dat die 2e dat over gaat nemen.

Toen zei hij doen!!!

Dus wij hebben er een klus bij 2 parkietjes erbij halen voor onze huidige parkieten, straks even tuc tuc over zetten bij Happy dan zal ik meteen even een foto maken van het duo en hun nieuwe kooi.

yeldi

Overigens we hebben niet alleen nu 2 parkieten in huis maar ook de geluiden van een complete voilere erbij, want de buurman heeft namelijk kanaries, kwartels goldamadine's en vinkjes, en jullie raden het natuurlijk al tuc tuc heeft door de tijd heen al die vogel geluiden gekopieerd, dus het is hier een wisseling van vogel geluiden, wel lachen overigens

*wendy*

Kijk, dat is nog eens geweldig nieuws!

Zorg je wel dat de jonkies oud genoeg zijn? Dus minimaal 7 weken? ;-)

Ik weet zeker dat jij en je buurman hier heel goed aan doen! Top!

(ben wel benieuwd naar alle vogelgeluiden van tuc tuc)

yeldi

#9
We hebben ze vandaag bij elkaar gehad, ze hebben samen los gevlogen, mijn hoofd als landingsbaan gebruikt met zijn 2, samen op de kooi gaan zitten (zie hiervoor de link naar het album).

Echter de liefde was vrij snel bekoeld, onze parkiet vond het niet geslaagd dat er uiteindelijk toch eentje bij kwam, hij of misschien toch maar zij gedroeg zich als een regelrechte heks, tuc tuc werd continue opgejaagd, als hij wou spelen of wilde eten werd hij weg gejaagd, dat werd ondersteund met een heleboel echt geschreeuw, op het laatst hing tuc tuc alleen nog maar in de tralies van de deur, dus die hebben we maar bevrijdt en terug gezet in zijn eigen kooi.
De rust is voor nu terug gekeerd aan beide kanten.
Kan iemand dit gedrag misschien verklaren?

http://www.mijnalbum.nl/Album=UJTODWHF

Woordkeuze aangepast. Onthoudt dat dit 'n forum voor alle leeftijden is.

*wendy*

Heb je de inrichting van de kooi veranderd? Dat is het territorium van jou parkiet, waar tuc tuc ineens in komt huishouden ;) Gewoon even alles omgooien, dan gaat het vast beter.

yeldi

Veranderingen hadden we al doorgevoerd, dingen erbij, dingen verplaatst, speelgoed van tuc tuc erbij zelfs daar mocht die niet meer bij komen, en toen hij tot slot ook niks meer mocht eten, geen voer, geen krachtvoer hebben we ingegrepen.

DobbyFloppy

Hoi dat had ik in het begin met mijn eerste koppeltje ook, dit probleem is opgelost door meerdere voerbakje in de kooi te hangen ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

yeldi

Dat zou een optie wezen maar deze 2 zijn geen definitieve koppel, het is slechts voor een paar weken omdat hij hier logeert, maar misschien het leeftijdverschil die van ons is net 8 weken en die van de buurman is de 4 al gepasseerd?
En zo jong al territorium drift, kittig beestje dan :)

DobbyFloppy

Zelfs als het tijdelijk is zou ik het alsnog even proberen.
Ik herken het gedrag inderdaad wel enigszins.
Ik heb afgelopen jaar een 1 jarig mannetje bij mijn huidige koppel gehad, (vrouwtje 6 mannetje ca 4)
Dat is 2 maand goed gegaan en daarna begon hij het vrouwtje van hem af te pakken, je zag toen ook echt aardig wat veertjes van mijn mannetje op de grond liggen, toen heb ik dat 1 jarige mannetje weggedaan.

Waarschijnlijk is dat mannetje van jou net als mijn vrouwtje Dobby enen dominantje.
Wat ik deed toen zij dat deed is er ook wat van zeggen, maar na een paar weken werdt mijn eerste mannetje ook wat brutaler en durfde hij ook tegen haar in te gaan

Heb je overigens een foto van je parkietje, misschien ken ik zien of het een mannetje of vrouwtje is ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

yeldi

@DobbyFloppy boven het berichtje van Wendy had ik een link opgenomen naar het album met 3 foto's erin van dat ze wel samen waren, in de kooi, op de kooi en op mijn hoofd gisteren met het voor het eerst los vliegen.

Misschien ben ik wat te voorzichtig, maar die parkiet van mijn buurman (overduidelijk een man) is hem alles, als die wat overkomt door bv een vechtpartij of zo dan wordt hij zeker niet blij, ik mocht ze bij elkaar zetten maar hij zei wel let verschrikkelijk goed op mijn tuc tuc  ;)

Van onze nieuwe aanwinst moet ik nog proberen een foto te maken van de neus, ik zal proberen dat straks te doen als ik even rustig de tijd ervoor heb.
Maar we laten ze de komende tijd in ieder geval samen vliegen, het terug zetten van onze parkiet ging overigens met behulp van wat trosgierst in zijn kooi vrijwel vlekkeloos.

DobbyFloppy

Het is inderdaad even verstandig om een foto van de neusdop te maken.
Wat ik zelf altijd doe is gewoon beiden kooitjes lekker open zetten zodat ze in en uit kunnen vliegen en als ze ervoor kiezen samen in een kooi te gaan zitten is dat ook prima.
Toen ik mijn 2e mannetje kreeg eigenlijk gelijk met zijn allen laten vliegen. Na een dag of 2 kwamen mijn grasjes bij hem in de kooi, hij was namelijk erg rustig omdat hij toendertijd sinds hij was aangevallen door een kat erg bang geworden om te vliegen. Sinds hij hier gekomen is, is het een echte boef geworden, en helemaal dol op zijn vrouwtje en heerlijk spelen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

yeldi

Bij deze een foto van de neus van Happy ik kan het nog niet zien hoor of het een pop of man is, maar de kenners onder ons wel hoop ik
Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is.



yeldi

Dank je wel Wendy mag ik vragen hoe jij dat gezien hebt, ik had zelf ook al het vermoeden dat het een man was, maar voor mij was het een gok.