3 parkietjes??

Gestart door Strid8, maart 19, 2013, 21:06:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Strid8

Ik heb 2 parkietjes aan mijn zwager gegeven omdat hij ze zo mooi vond en er een nestje mee wilde en omdat ze niet tam waren heb ik ze hem gegeven.
Nu vroeg ik me af... stel dat ik ze terug zou willen, kan dat dan bij die ene die ik nu heb?
Dan zouden ze met z'n 3en zitten...

EliseAvi

Het beste is om een even aantal parkietjes te hebben. Vooral wanneer de twee andere al een paartje zijn. Als je ze terug wilt zal je er dus eentje bij moeten nemen.

Strid8

Ik weet niet of ze uberhaupt terug komen hoor, ik denk dat mijn zwager ze niet laat gaan...haha..
Maar nu ik ollie alleen heb vind ik een 2e wel leuk (erg stom natuurlijk om eerst 2 weg te doen omdat ze niet tam waren en dan nu misschien toch een 2e kopen....)
Ik ben gewoon veel  te bang dat ollie niet tam blijft..
Maar voor ollie is het wel veel leuker natuurlijk.
Zou het verschil maken als ik er een engelse bij zou zetten? Of kan ik het beter bij een gewone houden?
Ik weet niet zeker of er uberhaupt 1 bij komt hoor (mijn man wordt gillend gek denk ik....)

EliseAvi

Ik zou er zeker een bij nemen! Ik had er eerst eentje, een prachtige pop. Helemaal tam, maar ze werd verlieft op haar zoutblokje. Dus, op naar de kweker, en er een bij halen. Dit bleek helaas ook een dame te zijn, waardoor er ondertussen 2 mannen bij zijn gekomen.
Ze zijn alle 4 tam. Als er één tam is, nemen de rest dat echt heel snel over. Ze durven echt veel meer als ze met meer zijn!

Ik kan je in iedergeval zeggen dat een 2e parkietje echt een aanrader is, maar zorg dat je niet twee popjes bij elkaar zet.. ;)

Ik zag dat je nog niet weet of Ollie een mannetje of een vrouwtje is, dus met een mannetje zit je sowieso goed!
Ik weet zeker dat je Olli heel veel plezier plezier doet met een vriendje!

Strid8

De mannen hier in huis (ik heb 2 zoons) (en mijn man dus) willen er nu geen bij.
Ik kijk het even aan en misschien over een paar maanden???? Dan weet ik ook gelijk zeker of het een man of pop is.
Ik heb een grotere kooi besteld (die kan ik 8 april ophalen) dus ik ben al een het voorbereiden...hahaha...
Daarbij kan er ooooooit in de toekomst misschien ook een bonte boer in.. Die heb ik nl 10 jaar terug gehad en ik zou er graag nog eens 1 willen.. haha..

Maar nu eerst Ollie dus...

EliseAvi

Qua rommel maakt een tweede parkiet niks uit. Ik kan ook uit ervaring zeggen dat hey lawaai ook een stuk minder wordt. Bij mij in iedergeval zat Avi voorheen nogal te schreeuwen en dat is nu helemaal over!

Strid8

Het gaat ook zeker niet om de rommel... (ik heb ook nog een hond... en dus 2 kinderen en man, dus rommel genoeg haha)
Maar ook zij zijn bang dat Ollie dan minder tam wordt...
Als we Ollie langer hebben weten we zeker dat hij/zij goed tam is en is de angst misschien minder??
Ik weet het niet.. We kijken even..

DobbyFloppy

Als je een 2e parkietje erbij neemt zou je deze bijv ook eerst tam kunnen maken in een apart kooitje.
Maar ik zie het ook met mijn 2 grasjes.
Ik zit af en toe wel eens met mijn tamst valkje Sita en dan komen mijn grasjes ook uit het niets bij me zitten.
Het mannetje is redelijk tm, en wat minder bang voor handen dan mijn vrouwtje.
Maar tegenwoordig zet het vrouwtje vaak de eerste stap, echt grappig om te zien.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13