verbazing alom hier

Gestart door yeldi, maart 16, 2013, 08:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yeldi

Zoals een aantal van jullie al weten hebben wij sedert een paar dagen een nieuwe junior in huis, na de 1e avond stress wat heel begrijpelijk is, is hij gisteren goed de dag gestart, lopende de dag kwamen er steeds meer geluidjes uit en begon capriolen uit te halen.
We hebben maar even een voerbakje op de grond geplaatst samen met water omdat hij zijn zijn externe bakken nog niet gevonden heeft, maar dat komt vanzelf wel vermoeden we.

Maar gisteravond moesten we wat aanpassingen maken in de kooi, zodat die beter op de schommel kan, en hij was op de grond aan het scharrelen, dingen oppikken, we hadden eigenlijk verwacht dat de hand in de kooi en de bewegingen wel wat schrik reacties zouden gaan opleveren in de vorm van gefladder, maar het interesseerde hem helemaal niets, hij bleef gewoon doorgaan waar die mee bezig was ongeacht wat er boven zijn hoofd gebeurde.

Zo ook vanmorgen, kooi van de haak afgehaald, in de keuken neergezet, want het water en voer wat extra op de bodem staat moest verschoond worden, nu kwam die wel van de bodem af, en ging op een stok zitten, maar ook deze ronde geen gefladder of paniek in de kooi,
bleef wel constant tegen hem praten en fluiten, ik werd wel heel nauwlettend in de gaten gehouden  ;)

We hopen natuurlijk dat dit zich blijft doorzetten, of hij is toch al meer gewend bij de kweker dan ik dacht, of hij is gewoon niet voor de duvel bang.
Ik wil ook dit weekend gaan proberen met trosgierst of ik hem benaderen kan en zo gek kan gaan krijgen dat die het gaat aannemen.

SoesyBee

Heel veel succes! Klinkt echt wel goed! :)