parkieten lusten geen trosgierst

Gestart door snoeckk, maart 15, 2013, 16:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snoeckk

hallo,
ik heb sinds zondag 2 grasparkietjes. het zijn redelijk schuwe vogeltjes en zitten nooit op de speeltjes. ze zitten altijd gewoon op een stokje vanboven in de kooi. dit echt iedere dag opnieuw... gewoon op hun stokje zitten en even naar beneden om wat zaadjes te eten en dan vlug weer naar hun stokje.. misschien hebben ze gewoon veel tijd nodig om te wennen?

ook probeer ik ze iedere dag trosgierst te geven om ze tam te maken. ze kijken gewoon even raar naar het trosgierst en blijven 15 minuten gewoon in dezelfde houding zitten. dit gebeurt iedere dag, 3 keer opnieuw. ik leg ook een klein trosje trosgierst bij hun eten op de grond (ze hebben hun eetbakje nog niet gevonden) zodat ze het leren kennen, maar ook dit blijft al heel de week onaangeraakt.
doe ik iets mis of moet ik meer geduld hebben? want volgens mij moeten grasparkietjes toch vlug de smaak van trosgierst te pakken krijgen?

met vriendelijke groet,
Massimo

SoesyBee

Je kan een grasparkietje niet in een week tam krijgen.
Hou vol en blijf doorgaan!

snoeckk

weet ik wel, maar ik dacht dat ze tenminste toch aan het trosgierst gingen eten die op de grond ligt.
maar oke bedankt zal ik zeker doen!

birdy888

je kan ook wat trosgierst pal bij het door hun geliefde stokje hangen, je moet echt even aanmoedigen dat ze er een keer van proeven. Dan zijn volgens mij alle parkietjes om en kun je het gaan gebruiken bij het tam maken. Mijn eerste pietje at er nooit van, die heb ik tam gemaakt met losse snoepzaadjes. Toen het vriendje er bij kwam, is ze pas trosgierst gaan proberen en er achter gekomen hoe lekker het is!?

snoeckk

hallo, ja ik heb zoiets gedaan. ik heb een beetje zaadjes op de grond gelegd, want ze hebben hun voederbakje nog niet gevonden en trosgierst er naast. de volgende dag was dat stukje volledig opgegeten (alle zaadjes dus). en nu eten ze al uit men hand de trosgierst op :)
het is waar, eens ze het gevonden hebben om ervan te eten krijgen ze er maar niet genoeg van  ;D