raar snaveltje?

Gestart door Thomas123, maart 12, 2013, 12:23:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas123

hallo,

  ik heb mijn parkiet nu ongeveer een jaartje en nooit problemen gehad maar sinds enkele dagen is het snaveltje wat bruiner gekleurd ipv wit en is het precies een beetje droog? (zie foto) ik heb alvast eens wat neutrale vaseline bij de apotheek weesten halen en heb dit er sinds eergisteren aan gesmeerd voor het geval het schurftmijt zou zijn, dan heb ik toch alvast iets geprobeerd in de tussentijd om het te verhelpen en denk ook niet dat ik daar iets kan bij misdoen als ik zowat rondlees
nu speelt ze wel heel veel en knaagt ze aan alles wat ze maar kan dus ik vroeg me af of het van het spelen is dat het snaveltje er iets minder fraai uitziet of dat het wel degelijk iets is waarmee ik naar de dierenarts zou moeten gaan
ik moet dadelijk mijn laatste namiddagploeg werken maar ben morgen thuis, indien jullie me niet kunnen helpen of ook jullie twijfels hebben ga ik morgenvroeg direct naar de dierenarts, had dit al eerder moeten doen deze week maar door de vele overuren op het werk ben ik nauwelijks thuisgeweest :(

groetjes, Thomas

oh ja, de veertjes boven het snaveltje en de krop die wat bruiner zien dat is van de vaseline die ze zelf wat opengesmeerd heeft door met haar krop ergens tegen te komen en te spelen :)
verder doet ze wel perfect normaal, speelt en fluit en komt nog steeds bij me zitten als ik in de zetel zit en is zeer actief, ook aan de uitwerpselen is er niks speciaals te zien.

Berichtjes samengevoegd. Je kan je berichtje aanpassen binnen 5 minuten na het posten. Gr. Sara

SoesyBee

Hoe oud is je parkietje ongeveer?

Loeky

Het lijkt mij normaal dat de neusdop van je parkietje verkleurd van wit naar bruin. Dat hebben de vrouwtjes bij mij ook gehad.
De neusdop kan hierbij een beetje brokkelig worden. Hoop dat ik het goed uitleg. Misschien kun je nog een paar foto's maken
zodat we goed kunnen meekijken. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je altijd naar een vogelarts gaan.

Succes.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Thomas123

ze is ongeveer iets minder dan 1jaar oud nu, heb ze bij me sinds ze 5 a 6 dagen kan vliegen van een boer uit de buurt die normaal enkel voor zichzelf wat kweekt.

bedankt voor de geruststelling, ik zal nog eens een foto proberen nemen (lukt moeilijk aangezien ze steeds mijn gsm wil aanvallen om te spelen hehe)

*wendy*

Dit parkietje krijgt gewoon een poppendop. Niets om je zorgen te maken.

Maar als je hiervan schrikt, is het misschien wel een goed idee om je op het internet en op dit forum een beetje in te gaan lezen over het houden van grasparkietjes ;-) Dit bruin worden is nl. de normaalste zaak van de wereld  8)

Dan zal je ook lezen dat grasparkietjes groepsdiertjes zijn. Een maatje (mannetje) zou je haar dus wel heel blij mee maken. Wellicht het overwegen waard?  ;)

Thomas123

Heb ook al eens aan een tweede gedacht maar ben bang dat op de duur mijn woonkamer een halve volière gaat worden en zie het niet zitten dat ze beginnen te kweken :)
Ik zie nog wel in de toekomst,  ik ben vrij veel thuis en ze kan altijd vrij rondvliegen, ook als ik niet thuis ben

*wendy*

Veel plezier met inlezen. Dan zal je er ook achter komen dat er geen eitjes komen zolang jij geen broedblok ophangt. Leuk he, nu kan jeje parkietje een maatje geven waar ze zoveel plezier mee zal hebben ;-) En jij hoeft niet bang te zijn voor jonkies!

Thomas123

Ik ben haar gisterenavond dan toch een vriendje gaan hale van dezelfde leeftijd ongeveer.
Ze zaten al direct te fluiten en gingen naar elkaar toe, het mannetje is wel nog niet helemaal tam dus heb nog wat werk voordat ik deze vrij rond laat vliegen, hopelijk gaat het even snel als met haar. Zij kwam na 3 dagen al op mijn hand zitten.
Ik hou jullie op de hoogte :)

Groetjes

*wendy*

Je andere parkietje is wel tam toch? Dan kan je ze gewoon samen laten vliegen hoor! De nieuweling zal de bekende gewoon volgen ;-)

En wat goed dat je een maatje hebt gehaald. Daar zal je geen spijt van krijgen  ;) 8)