kan hij vallen

Gestart door littlebird, maart 09, 2013, 18:12:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

littlebird

Ik ben van plan mijn parkiet kort te wieken omdat mijn huis onveilig is voor hem, op dit moment kan hij nog fladderen maar weet iemand of hij gaat vallen als ik hem kortwiek? En dan bedoel ik als ik hem vast heb e hij springt weg en zo ja, hoe kan ik dat hem afleren? Want ik ben bang dan hij anders iets breekt ofzo..
Alvast bedankt!

DobbyFloppy

Ja een parkietje ken zeker wel wat noodlandingen maken door kortwieken.
Ik kreeg mijn grasjes ook kortgewiekt, maar dat heeft wel geleid tot regelmatige botsingen tegen het raam aan.
Ik ben zelf dan ook tegen kortwieken.
En als jij je grasparkietje goed tam maakt zal hij niet zomaar bij je wegspringen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Natuurlijk kan hij vallen, hij kan immers niet goed meer vliegen als je hem wiekt. Lees eerst 't topic maar eens in 't Discussie forum, zoals aangegeven in je andere topic. Daar stel je eigenlijk dezelfde vraag.
Noodlandingen maken kan, maar wil ook niet altijd goed gaan.

Je kunt je parkietje niet gaan dwingen bij te blijven zitten, zelfs de meest tamme gaat er we eens 'zomaar' van tussen als hij bij je zit.

Lijkt me eigenlijk verstandiger als je eerst je huis / kamer zo veilig mogelijk maakt, voordat je je vogeltje los laat. En al helemaal de kat uit de ruimte haalt als de vogel los is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses