Arme Kippie weer te logeren bij de VA

Gestart door Marc1209, maart 08, 2013, 11:31:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc1209

Na vorig jaar maart/april ook een paar nachtjes gelogeerd te hebben (zie topic http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,27978.0.html) zit ze nu al weer 4 dagen bij de VA.

Afgelopen maandagochtend vloog ze nog vrolijk een paar rondjes door de kamer, ze was helemaal blij met haar nieuwe speciale parkietenkooi net zoals haar vriendjes. Maar maandagmiddag begon ze braakbewegingen te maken, op een gegeven moment kwam er wat braaksel uit, gelijk de VA gebeld en we konden gelijk maandagavond terecht.

Ze mocht voor de 2e keer in haar leven op de (röntgen)foto. Daar bleek dat ze een vergrote lever had, en samen met de gelige ontlasting werd het (deels) falen van de lever geconstateerd. Dit kon een aantal oorzaken hebben, in de loop van haar leven te vet eten waardoor de lever nu zoiets had, ja hallo ik ga dat niet meer verwerken. We hebben geprobeerd om Kippie pellets te laten eten, maar ze is zo'n eigenwijsje dat ze de pellets overal door de kooi smeet. Dus een zaadmengsel was het voer. Vaak kreeg ze sla, fruit en groente maar desondanks kan dit een oorzaak zijn.

Het kan ook zo zijn dat ze een infectie in de lever had waardoor deze vergroot was. Ze krijgt nu al 4 dagen AB maar grote stappen vooruit worden niet gemaakt. Nu krijgt ze sinds woensdagavond andere AB.

Daarnaast is niet uit te sluiten door de VA dat ze misschien leverkanker heeft  :(. Dit is niet te behandelen.

Nu logeert ze dus bij de VA. Ze krijgt AB en sondevoeding. Gelukkig heeft ze geen anti braak injectie nodig om de sondevoeding binnen te houden. Nu alleen nog zelfstandig eten. Ze zit lekker onder een warmtelamp.

Afgelopen dinsdag hing ze op haar kop in de kooi met haar oogjes dicht. Ze reageerde nergens op. Woensdag was dat gelukkig beter en zat ze wat alerter op haar stok, maar nog steeds flink bol. Gister zat ze er al weer wat actiever bij en knabbelde ze even aan het stukje appel wat we aanboden. Nu ga ik vanavond na me werk nog even op ziekenbezoek.

Vorige keer werden grote stappen gemaakt door Kippie toen ze bij de VA was. Nu gaat het wel vooruit maar niet zo snel, en ik ben echt bang dat ze misschien toch kanker heeft :( dan gaan we Kippie verliezen :(

Het is duimen geblazen...

inge

Hey,wat naar :'(

We duimen heel hard met je mee!

SoesyBee


Loeky

Dat klink niet goed, veel sterkte en we duimen met je
mee op een wonder! Je hebt in ieder geval alles gedaan voor Kippie
wat mogelijk is.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Marc1209

Nadat ze vrijdag zelf weer wat gegeten had, ze geen anti-braak injectie meer kreeg en een stuk tieriger op haar stok zat ging het zaterdag weer een stuk minder. Ze viel heel snel een paar gram af en zat weer erg bol op stok.

Zaterdag vierde mijn vriendin haar verjaardag, en daar heeft Kippie op gewacht, want zondagochtend belde de VA dat ze weer onwijs veel was afgevallen en binnen 3 minuten nadat ze had opgehangen belde ze terug dat ze was overleden   :'(

Lieve Kippie, we zullen je nooit vergeten.

Bedankt voor het duimen iedereen!

DobbyFloppy

Ahhh wat naar. Veel sterkte met het verlies van je parkietje!
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

SoesyBee


Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Kleintjes

Ach jee..
Sterkte met 't verlies van je kleine maatje.
Je hebt je best gedaan, en ze is altijd omringd geweest door goede zorgen en liefde.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Jammer :'( heel veel sterkte gewenst en je hebt je uiterste best gedaan voor Kippie!

Marc1209

De arts heeft nog sectie verricht...het bleek dat ze in haar keel een grote ontsteking had met veel dood vlees :( die zat er wellicht al een paar weken. Deze ontsteking gaf zoveel gifstoffen af dat de lever het niet meer aankon. Die was ook helemaal kapot. Dit hadden we nooit kunnen voorkomen. De arts zei dat het goed mogelijk is dat iets scherps haar krop heeft geperforeerd en dat is gaan ontsteken. Maar ze was de laatste weken heel vrolijk en je merkte er echt niets van. Kippie mag je dus met recht een pechvogel noemen....

We hebben haar vanmiddag opgehaald bij de dierenarts en haar een mooi plekje in de tuin gegeven. Zie de foto.

Bedankt iedereen voor het duimen en het sterkte wensen.

Loeky

Ook namens ons heel veel sterkte!
Je hebt Kippie een mooi plekje gegeven.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19