IJsberen

Gestart door SoesyBee, maart 05, 2013, 13:22:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SoesyBee

IJsberen over de stok van links naar rechts, is dit eigenlijk normaal gedrag voor tamme parkieten?
Waar zou dit veroorzaakt door worden?

*wendy*

Meestal is dat een energie-overschot..

In ieder geval niets om je druk om te maken. Wel kan je overwegen om te proberen ze meer energie kwijt te laten raken:
* vaker uit de kooi, indien mogelijk
* meer afleiding in de kooi: speelgoed, sloopmateriaal, badje, groenvoer..

SoesyBee

#2
Dit is de kooi. Verander ik iedere 2 maanden.

Verder hebben ze een grote katoenen draaai ding in de hoek van de kamer, een schaal vol drijfhout, iedere dag de mogelijkheid tot een prive parkieten-zwembad en een eigen speeltuintje. Nu ga ik vanmiddag even naar de Gamma samen met mijn vriend, resthout ophalen. Tijd voor een nieuw speeltuintje die net even een slag groter gaat worden!
Omdat Nova nog niet tam is, is dat een hele tour om hem in de kooi te krijgen voordat we weggaan. Nu ging die uit zichzelf, geen stress. Gauw de kooi weer dicht voor  nu! Haha! Vandaar dat ze even in de kooi zitten voor de foto nu! ;)
Maar verder staat de kooi altijd open als ik thuis ben.
Kleine Koko, de ijsbeer... :o gaat nu de afgelopen dagen steeds beter doen. Nadat ik haar natuurlijk toen langs de vogelarts gebracht had word het een steeds drukker vogeltje!
Door slechtziendheid vind ze het verschrikkelijk moeilijk om te vliegen! Landen uit vaak in een botsing. Maar des te beter gaat ze het nu doen.

Zoals jij nu aangeeft Wendy, krijgt ze ook weer meer energie! Gelukkig! Vandaag of morgen maar eens even een oplossing verzinnen om haar beter tevreden te gaan stellen dat ze energie kwijt kan!
Want ze gaat nog net niet mee douchen, verder doen we alles samen!

(btw, het verenpak van Koko is nu eindelijk aan het vernieuwen! Ze is echt felgroen aan het worden! :) )

*wendy*

Kooiinrichting ziet er prima uit hoor. Goed dat je dit regelmatig veranderd!

Fijn dat het beter gaat met Koko. Om het Koko gemakkelijker te maken, kan je ook zorgen dat ze bij het speeltuintje kan komen zonder te hoeven vliegen, bijvoorbeeld met behulp van een (zelfgemaakte) touwladder of wat gevlochten sisaltouw.

Ik zie wel snoepstokken in de kooi hangen. Die bevatten veel suiker en zijn daarom erg slecht voor je parkietjes. Beter geef je die helemaal niet. En anders maximaal 1 stok per 3 maanden.

SoesyBee

Ze kijken eigenlijk niet naar de snoepstok om (bovenste)

Die onderin is eigenlijk even een testje om te kijken waar Nova dol op is om hem makkelijker tam te krijgen. Dat is trosgierst met kokos (jaaaa, mooie woordspeling! Haha)

Vriendlief is even verzadigd van de parkietengekte! Die krijg is niet zo snel gek meer om nog meer attributen in de kamer op te hangen!
Maar zodra de kooi open gaat, brengen we Koko naar haar speeltuin en zodra ze in een bepaald hoekje in de vensterbank gaat zitten wil ze terug in de kooi, dus zetten we haar weer terug! We zijn zeg maar ook een beetje haar rollator!

Dus ik moet echt even gaan kijken wat ik nu met haar kan gaan doen. Zag gisteren al de parkieten basketball op internet... Hihi!

*wendy*

Haal die snoepstok er dan maar gewoon uit ;-)

De trosgierst met kokos zit met honing vastgeplakt op de stok, ongezond dus. Als je Nova tam wil krijgen, kan je genoeg andere - gezondere - dingen uitproberen: groente, fruit, kruiden, trosgierst...

Succes ;-)

SoesyBee

 de kooi  heeft een mooie nieuwe upgrade  gekregen!  ze zitten nu gezamenlijk op het voerbakje... helden! haha

*wendy*

Weet even niet meer zeker of jij een popje hebt? Pas dan wel op met die kokosnoten. Dit kunnen ze als een nestgelegenheid gaan zien, en daar moet je niet onvoorbereid aan willen beginnen ;-) Als je popje bovendien ouders is dan 5, dan kunnen ze hieraan overlijden.

Ze gaan straks vanzelf op onderzoek uit en ze zullen het vast geweldig vinden!

SoesyBee

kokosnoten heb ik nu dicht gemaakt!

*wendy*