nieuwe vogel wanneer laten uitvliegen?

Gestart door snoeckk, maart 09, 2013, 13:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snoeckk

zoals de titel zegt, heb vandaag 2 grasparkietjes gekocht. jongen van eind 2012 denk ik.. wanneer moet ik met trosgierst in de kooi gaan.. laten losvliegen etc? en gaan ze da vanzelf weer in de kooi of niet?

*wendy*

Probeer de zoekfunctie eens! Of blader eens rond op het forum. Deze vragen zijn al meerdere malen gesteld.

snoeckk


snoeckk

Citaat van: *wendy* op maart 09, 2013, 13:51:19
Probeer de zoekfunctie eens! Of blader eens rond op het forum. Deze vragen zijn al meerdere malen gesteld.
nog 1 vraag.. heb gewoon de doosjes met de vogeltjes op de grond gezet zodat ze zelf eruit kunnen vliegen. het mannetje kwam er na 10 minuten al uit. het vrouwtje zit al 2u30 in het doosje zonder eruit te komen. moet ik ze eruithalen of gewoon haar laten komen wanneer ze er klaar voor is?

*wendy*

Ik zou haar even een handje helpen, bijvoorbeeld door het doosje wat op z'n kant te houden, zodat ze eruit glijdt. 2,5uur in dat doosje is namelijk wel heel erg lang. Heb je ook wat voer op de bodem gestrooid?

Daarna lekker de rest van de dag met rust laten en vanaf morgen aandacht gaan geven. Rustig tegen ze praten kan natuurlijk wel gewoon.

snoeckk

Citaat van: *wendy* op maart 09, 2013, 15:50:47
Ik zou haar even een handje helpen, bijvoorbeeld door het doosje wat op z'n kant te houden, zodat ze eruit glijdt. 2,5uur in dat doosje is namelijk wel heel erg lang. Heb je ook wat voer op de bodem gestrooid?

Daarna lekker de rest van de dag met rust laten en vanaf morgen aandacht gaan geven. Rustig tegen ze praten kan natuurlijk wel gewoon.

heb ze dus eruit laten glijden, ze stribbelde tegen en fladderde wat rond. nu zit ze rustig op een stokje. poept verschrikkelijk veel! waarschijnlijk door de stress? er liggen toch gerust al een 15 tal strontjes sinds 12u...  :o
ja voer ligt op de grond. het is wel grappig hoe ze alles bestuderen en rondkijken hoe alles hier in elkaar zit. ben dol op ze  :-*

*wendy*

Parkietjes poepen ongeveer per kwartier ;-) Maar door de stress kan dit ook wat meer zijn ja.