Eindelijk verliefd

Gestart door Kuslar, april 19, 2005, 15:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kuslar

Hi allemaal,

Mijn parkieten zijn eindelijk verliefd op elkaar . Zij laat het nu einelijk toe dat cabar haar kusjes mag geven,
dat hij aan haar veren zit en ze voeren elkaar. Het duurde lang (3 mnd) maar het is de moeite waard =D>  =P~  :D .
Ik vind het zo\'n lief en schattig gezicht.
De verliefde parkieten. Kan er niet genoeg van krijgen.  :wink:



Love is in the air


_________________________
liefs layla, cabar en gülcan

Jessie

Achhhhhhhh leuk is dat he?! Die van mij zijn ook helemaal in Love! echt geweldig om te zien!

goofy

Die van mij doen af en toe elkaar wassen maar de hele tijd wel elkaar voeren :D  echt heel schattig om te zien.

Nou ik wens je nog veel plezier met je verliefde parkieten! ;)

janet

Hebben die twee lovers in het begin ook echt ruzie gemaakt; bijv dat de ene niet mocht eten van de andere?

Kuslar

hi Janet

Dat deden ze zeker. Maar als ze uit de kooi zijn dan gaan ze elkaar toch roepen. Eerst deed ik altijd voer op de grond van de kooi want cabar die at nog niet uit het bakje en dat ging toen goed.
Sinds gisteren doe ik dat niet meer en ze maken nu ruzie want als de ene wil eten dan wil de andere ook
maar er is maar 1 bakje dus dat gaat niet. Ik haal dan mestal 1 er uit en dan kan de andere rustig eten en
als die klaar is dan doe ik de andere weer in de kooi. Ze maken nog af en toe ruzie en
"schelden" tegen elkaar maar gister was de 1e keer dat ze elkaar gingen knuffelen en
elkaar gingen voeren. Maar nu bijt cabar zich van zich af en dat deed hij eerst niet.
Hij kreeg toen ook een wondje op zijn hoofd maar dat is nu weer over.



______________________________
liefs layla, cabar en gülcan

janet

bij mij zijn de twee parkieten ook niet erg tolerant tegen elkaar. Ze zitten sinds 3 dagen bij elkaar, maar het gaat niet goed. aadje is al dominant van karakter en nu is er een nieuwe bij, die hij helemaal niet accepteert. Zijn vreinde is nl pas overleden en ik was bang dat hij eenzaam zou worden, dus snel een andere erbij. Maar ik weet niet of Aadje er nou zo blij mee is!! Als het niet goed gaat mag hij terug naar de kweker. Wie weet hoelang ik het moet aanzien??

Safrena

Hey Layla


het is heel leuk om te zien hoe zo twee schatjes verliefd zijn en elkaar zitten knuffelen en kroelen en voeren :P
Wat dacht je ervan om twee eetbakjes in de kooi te hangen :wink:


Hey Janet

Het is een normale reactie van Aadje hoor hij heeft net zijn vriendinntje verloren en moet nog zijn verdriet verwerken en wennen aan zijn nieuwe vriendje.
Vandaar dat het ook het beste is om ze een paar dagen elk een in een kooitje te houden zodat ze eerst rustig vanop een afstandje  aan elkaar kunnen wennen. :wink:

vele groetjes

janet

hoi Safrena, wat heb je snel gereageerd, bedankt!! Ik had zelf ook gedacht aan tijdelijk een ander kooitje, maar het probleem is dat ik er geen heb. Die dingen zijn te duur om zomaar even aan te schaffen. Ik ken ook niemand bij mij in de buurt die een kooitje te leen heeft, jammer he!

Elfje

Hoi Janet,

Misschien kan je marktplaats.nl kijken daar worden heel veel kooien aangeboden, ook vaak redelijk goedkoop.
Het lijkt me voor je nieuwe parkietje ook niet leuk als Aadje zo dominant doet, dus misschien is het goed om ze, zoals safrena al vermelde, ze even apart te houden, dan kan je nieuwe parkietje ook rustig wennen aan zijn nieuwe thuis.

groetjes Elfje

Jessie

Layla,

Zou inderdaad 2 bakjes in de kooi hangen, ik heb er ook 2 in hangen en ze willen natuurlijk het liefst nog steeds uit hetzelfde bakje eten, maar nu heeft Rory wel door dat hij maar uit het andere bakje moet gaan eten als Jessie aan het eten is.......Jessie is duidelijk de baas van het stel

Tjipie lover

Hallo.
Ik had ook hetzelfde probleem.
Eerst had Bliksem een mannetje erbij genaamd Imber, net als zij was hij ook blauw.
Toen hij overleed op 24 okt 2004 begon mijn bliksem keihard te schreeuwen, daarvoor deed ze dat nooit!
Dus toen heb ik gevraagd aan iemand van hier wat ik kon doen!
Op haar advies heb ik er een parkiet bijgekocht Donder.
Alleen kreeg ik een mailtje net te laat, daarin stond dat ik beter nog even kon wachten met het kopen van een parkiet omdat Bliksem eerst haar verdriet moest verwerken.
Maarjah toen zat Donder er dus al.
Bliksem werd wel weer rustig, maar zoals je zegt wel veel raar doen tegen Donder.
Heeft ook een poos geduurd, mijn moeder zei ook al als dit niet ophoudt dan moet je hem maar gaan ruilen.
Maar het werd steeds beter!
Donder voert Bliksem en ze snavelen heel erg vaak!
Wel hebben ze nog af en toe welleens mot met elkaar,  maar niet meer zo gemeen als eerst.
Hoop dat jou parkieten ook zo lief voor elkaar worden.
Volgens mij mis ik mijn Imber meer dan dat Bliksem hem mist!