Parkietje eruit

Gestart door Buddydeparkiet, februari 18, 2013, 19:24:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buddydeparkiet

Op welke tijd kun je het beste je parkietje(s) uit je kooitje halen? Natuurlijk niet met de hand,  maar uit zichzelf. We hebben een mooie speelboom gehaalt, dus daar kunnen ze dan mooi op zitten. Alleen nog niet met speeltjes.

Gr. Kim ;)

Bonnie en Clyde


Buddydeparkiet

Wat bedoelt u met: "na een dag?"

Bonnie en Clyde

Ik heb de mijne na de eerste dag in de kooi laten vliegen. Wel geen eten aanbieden buiten de kooi

*wendy*

Misschien bedoel je een tijdstip? Dit maakt eigenlijk niet zoveel uit. De kans dat ze eruit komen wordt wel kleiner naar mate het donkerder wordt. Heb je een hele dag de tijd, dan zou ik gewoon 's ochtends de kooi open zetten en ze de tijd geven om eruit te komen en de boel te verkennen.

Als je bedoelt hoe lang je moet wachten sinds je de parkietjes in huis hebt: het kan in principe direct, maar als jij je er prettiger bij voelt kan je ook een paar daagjes wachten totdat ze een beetje gewend zijn aan de kooi.

Buddydeparkiet

Bedankt voor de reactie's, ja ik bedoelde een tijdstip.
We gaan de kooi openzetten, straks! Ik maak nu even de speelboom klaar :), en dan gaat het deurtje open!

Bonnie en Clyde

Doe het smorgens het kan best nog een uur of acht duren eer hij er inzit als hij er eenmaal uit is

*wendy*

@bonny en Clyde: niet iedereen is de hele dag thuis; er zijn dus genoeg mensen waar in de avonduren de kooi open gaat

@TS: het is wel al ietwat aan de late kant, de kans is best groot dat ze er niet meer uit komen; maar je kan het gewoon proberen hoor! als je alleen mogelijkheid hebt in de avond, probeer dit dan in het vervolg zo vroeg mogelijk in de avond, dan hebben ze nog even de tijd om te spelen en weer in de kooi te gaan.. ;)

Bonnie en Clyde

@wendy: ik liet de mijne de tweede dag in de avond los en heb de hele nacht opgezeten om maar te vermijden dat er iets zou gebeuren

*wendy*

Ja, maar dat heb je zelf gedaan! ;) In dat soort gevallen wordt het beestje meestal gewoon even gevangen in een donkere kamer.. is veiliger voor de parkiet en de eigenaar kan gewoon naar bed.

En bovendien: dat het in jou situatie zo ging en door jou zo is opgelost, betekent niet dat dit gangbaar is, en er zijn betere oplossingen dan de hele nacht wakker blijven met een parkiet buiten de kooi.

Maar goed, laten we het topic niet bevuilen met wat er bij jou gebeurt is, daar heeft de Topic Starter niets aan. Ik ben wel benieuwd of de parkietjes nog de kooi uitgekomen zijn? ;)

Kleintjes

't Ideale moment om je vogel(s) vrij te laten is 't moment dat je ruim de tijd hebt. Bijvoorbeeld in 't weekend. Dan kun je de hele dag opletten dat er geen ongelukken (kunnen) gebeuren en heb je ruim tijd om te zorgen dat je vogel(s) weer in de kooi komt.

Niet iedereen heeft evenveel tijd, of blijft de hele nacht wakker. Zoek 'n tijd / dag uit dat je voldoende tijd hebt.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Buddydeparkiet

#11
We gaan het morgen doen ;). Onze kachel is aan, en de bovenkant is erg warm. En we willen niet dat hun pootjes verbranden ;). Dus we gaan het morgen proberen  :)

Ik heb vakantie haha ;)

(Samengevoegd. Tot 5 minuten na 't psoten kun je je bericht nog aanpassen door op de Verander-knop te klikken.)

DobbyFloppy

Ikzelf doe het vaak als ik wakker wordt.
Soms ook wel eens wat later omdat ze anders elke ochtend om het zelfde tijdstip gaan roepen.
Maar ik denk dat het per persoon verschilt wanneer je ze eruit laat, maar mijne zijn over het algemeen overdag actief.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13