2 weken oude jongen en paps en mams hebben er al weer zin zin!!!!

Gestart door mirella, februari 17, 2013, 18:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirella

hallo allemaal,

ik heb een vraag waar ik maar niets over gevonden krijg op internet...nu heb ik een nestje van 2 weken oud en paps en mams zijn nu sinds het weekend weer aan het paren maar ik wil niet nog meer jongen, hoe los ik dit op?
alvast bedankt!

Bonnie en Clyde

het broodkastje en dergelijke weghalen, de lichturen verkorten (lichten uitdoen, gordijnen sluiten)

Hopelijk helpt dat

Groetjes

mirella

kan alleen het nestkastje niet weghalen, want de jongen van 2 weken liggen er natuurlijk nog in, dat is mijn dilemma...iemand anders een idee?

*wendy*

Eitjes vervangen voor nepeitjes. En zodra de jongen uitgevlogen zijn het blok weghalen.

Meer kan je niet doen.

Sara

Je kan de eitjes schudden en terugleggen. Als de jongen opgegroeid zijn kan je het broedblok en de eitjes weghalen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

inge

Als je het schudden van de eitjes verkiest inplaats van nepeitjes zou ik je aanraden wel zeeeeer goed te schudden dat je zeker bent!

Ieder zijn keuze maar ik zou toch voor nepeitjes gaan.

Veel succes.

Sara

Als je voor nepeitjes gaat en de echte weghaalt, moet je de eitjes toch nog schudden voor je ze wegdoet. Dat zou ik toch altijd doen althans...

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

mirella

als er eitjes komen dan schud ik ze wel....en als ik ze opruim nog wel een keer....voor de zekerheid ;) gelukkig zijn ze de laatste 2 dagen weer wat minder verliefd ;)