Overleden maar weet niet hoe

Gestart door Marcellino Horning, februari 14, 2013, 20:22:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcellino Horning

\Hallo Mijn naam is Marcellino
wij hebben sinds vorige jaar 25-08-2012 een Grasparkiet gekocht die was wel ongeveer 3 maanden oud voor dat wij hem hebben gekocht met de naam ( SWIEPIE ) heb wel vleugels laten knippen, ( was dat een goed idee of toch niet ) Voor het snelle handtam de kunnen maken en dat is ons geluk binnen een week was het ook gebeurd die kwam ook uit de kooi en die namen wij door het hele huis mee en in de zomermaanden hadden wij met kooi buiten gezet en enkele dagen later liep die ook door het huis rond en die ging ook achter de tv via kabel omhoog dat was echt leuk om de zien dat was echt een gekke vogel kon je bijna van alles mee doen wat die leuk vond als je de vogel geen aandacht geeft dan verzorg die wel dat die aandacht kreeg dan sjielp of die floot dat die wil zeggen ik ben er ook en toen pakken wij die uit de kooi en die kwam op onze schouder zitten of die ging echt wel achter in je nek zitten of die liep op de bank en dan liep die heen en weer en op de vensterbank bij het raam liep die op en neer maar het liefst zat die op mijn schouder als ik een geruite bloes aan heb dan kan die wel uren zitten  of die zat op mijn laptop en die keek na mij toe recht in de ogen echt leuk hoor of bij de computer zat die onder bij de plank en die bleef maar zitten dat ik weg ging doen moest die mee gaan foto's gemaakt van de ( vogel SWIEPIE ) Maar nu is die vogel ( SWIEPIE overleden ) op maandag 11-02-2013 lag dood in de kooi ik weet niet hoe dat kan
Maar ik moet ook wel bij zeggen doen wij zijn met die vogel ( SWIEPIE na de dierenverzorg moeten gaan omdat die een gebroken pootje had hoe dat kan weet ik niet, toen we na de dierenverzorg gingen en hun zagen die pootje dat het gebroken was toen hadden hun gezegt wij meten die wel ( SPALKEN ) goed dat hebben wij laten doen maar die werd ook wel in nacose gebracht kan op dat die kwam overlijden hun gaven 50% kan op leven en 50 % dat die niet er uit kwam wij hebben gezegt doe maar wij nemen die risico wel maar hun hebben dat gedaan en na 45 minuten hoor ik de vogel ( SWIEPIE ) geluid  en was opgelucht dat die uit de naconse was gekomen  toen we na huis gingen hadden hun ons wel gezegt dat die moet rusten omdat net uit nacose kwam dat hebben wij ook gedaan maar ook wel op letten als die gaat eten toen we die donderdag 07-02-2013 na huis kwam had ik op de bodum een schoteltje met voer en water gelegt zodat die kan eten en drinken maar hij heeft toch was gegeten en die dag er op ook gedronken, Wel blij om de zien en wij hebben ook voeding gekregen een voor water en een voor voer die mochten wij pas die dag er op mee begingen 2x daags  dat was ( carprofen drops & enrofloxoral drops ) dat deden wij ook en die was goed opgeknap zover dat ik het kan weten want die liep door de kooi in en die klom na boven dat gaf me een fijne gevoel het was zelfs zo gebeurd ik had die zondag het voerbakje bij gevuld ik had mijn hand nog niet uit de kooi en roef hij ging er na toe want SWIEPIE had gegeten vaak en ook vaak gedronken, Toen we die zondag na bed ging had ik nog na SWIEPIE gekeken en gezegt weltrusten en slaap lekker wat ik altijd heb gedaan of als we na het werk ging tot straks SWIEPIE, maar die maandag toen ik opstond en alleen open deed maken en ik liep na de kooi lag die dood was pas gebeurd die was nog beetje warm ik ging na mijn vriendin toe en heb gezegt SWIEPIE is dood en zij werk gelijk wakker en na onder en toen kregen wij beide tranen in de ogen, Ik heb toen die maandag na de dierenverzorg gebelt om de zeggen dat SWIEPIE overleden was want wij zouden normaal op Vrijdag 22-02-2013 na toe gaan om de kijken na het pootje maar dat mochte niet meer baden, ik heb die achterin de tuin begrafen met de hout stroo wat die heb en voer erbij gedaan ik heb SWIEPIE nog een laaste kus gegeven en heb gezegt voor dat ik zand er op deed  dag SWIEPIE RUST ZACHT IK MIS JE HEEL ERG ik heb ook gehuilt erom, en vandaag woensdag 13-02-2013 kreeg ik van de dierenverzorg een kaart met heel veel sterke gewenst met het verlies van jullie liever SWIEPIE toen kreeg ik weer tranen in mij ogen toen ik het las maar in die tussen tijd heb ik wel een mooie foto van SWIEPIE uit geprint op foto papier en doen boven aan de muur waar de kooi stond opgehangen met datum wanneer die is overleden en ik heb ook 2 dagen een kaarje aan gemaakt.
Ik mis SWIEPIE heel erg die mooie tijd wat die bij ons heb mee gemaakt heb dat vergeet in nooit dat was het voor nu
Groetjes van
Marcellino
PS
IK HOOP DAT IK DIT GOED HEB GEDAAN HIER IN

Parkieten-Freak

Heel erg naar Marcellino dat Swiepie overleden is. Ik kan me voorstellen gaat je erg verdrietig bent.
Je hebt er goed aan gedaan om Swiepie te begraven, zo heeft hij een mooie, laatste rustplaats.
Ik wens je veel sterkte!


inge

Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve graparkiet.

Valerie

Sterkte met het verlies.

Misschien de volgende keer leesteken te gebruiken? Leest wat prettiger.