In memoriam Doodle & Peper

Gestart door Ollie, februari 12, 2013, 12:48:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ollie

Lieve Forumleden,

Ik moet echt even wat kwijt.. aangezien jullie mij echt zullen begrijpen, niet iedereen begrijpt mijn enorme liefde voor parkietjes.
Vorige week is mijn lieve blauwe vriendje Doodle overleden, en gisteren mijn gevederde vriendje Peper :(.
We hadden een parkietje (Wolkewietje) gekocht, ze zag er niet best uit dus heb in de winkel gevraagd of ze ontwormd was, ik kreeg te horen van wel. Ze had een wond op haar buik, dus dat heb ik dagelijks met betadine en een steriel wattenstaafje schoongemaakt. maar het ging steeds slechter, ook werd Doodle ziek. Dus heb ik ze laten opnemen in Driebergen. Bleek dat ze onder de spoelwormen zaten!!! 2 weken later mocht ik ze gaan ophalen, die dag werd ook Peper ziek ondanks dat ik medicijnen had gegeven aan alle vogeltjes die nog thuis waren. Doodle overleed op het moment dat we de kliniek binnen kwamen, dat was heel appart want hij was in principe schoon, het was hem blijkbaar toch te veel geworden :(. Diezelfde dag hebben we Peper dus ook op laten nemen, wederom spoelwormen (niet zo veel als de andere 2 maar toch!) later doordat hij verzwakt was en ernstig vermagerd ook nog de megabacterie, het knulletje mocht het niet halen :(
Wolkewietje is intussen wel thuis, dat zij het heeft gered is een wereldwonder, ze had allemaal wonden en de meeste wormen!
Ik ben ontzettend boos op de dierenwinkel, als ze eerlijk waren geweest had ik haar gelijk naar de vogelarts gebracht! En hadden mijn vriendjes nog geleefd!
Ik ben boos maar vooral verdrietig  :'( sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt!

Groetjes, Merel & beestenbende 

Bonnie en Clyde

#1
Heel triest verhaal maar wederom het bewijs dat dierenwinkels niet echt deugen (al kocht ik de mijne daar ook) het best van al is een kweker te raadplegen als je een parkietje koopt

Weliswaar veel sterkte toegewenst !!!! :'(

(Berichten samengevoegd. Tot 5 minuten na 't posten kun je je bericht nog aanpassen.)

Ollie

Dankjewel!

Ja ik heb intussen 2 nieuwe knullen, beide gekocht bij een hobbykweker! En gelijk ontlasting opgestuurd.
Ik ben nog terug gegaan om ze te waarschuwen, aangezien Wolkewietje ook bij andere vogeltjes had gezeten, maar het leek ze niet te boeien. De dierenarts vertelde me dat ze lang drager kunnen zijn en het zich later kan uiten, dit heb ik uiteraard gezegd, en aangeboden om ze preventief te ontwormen ik heb nog veel van de druppels over namelijk, zelfs dat vonden ze niet nodig  :-\ erg apart!

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Ollie

Dankjewel!!

En ja inderdaad, voor sommige mensen zijn dieren producten  >:(

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je parkietjes.

Ik wil wel even inhaken op 1 opmerking: Dat dierenwinkels niet deugen: Dat klopt niet helemaal, er zijn ook goede winkels. Net als kwekers niet meteen goed hoeven te zijn, hoeft 'n dierenwinkel neit meteen ondeugdelijk te zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Heel veel sterkte gewenst. Wat een verdrietig verhaal zeg!  :'(
We denken aan je! Fijn dat je Wolkewietje nog hebt!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Parkieten-Freak

Heel tragisch wat er gebeurd is. Ik sluit me verder bij Kleintjes aan: niet alle dierenwinkels zijn per definitie "slecht" en niet alle particuliere kwekers zijn per definitie "goed".
Wil je zekerheid: houd nieuwe vogels altijd enkele weken in quarantaine en laat even wat ontlasting onderzoeken bij een dierenarts. Kleine moeite en je kunt je parkieten en jezelf een hoop leed besparen!



Ollie

Bedankt allemaal! Nee er zullen ongetwijfeld goeie bij zitten, maar de dierenwinkel waar ik Wolkewietje vandaan heb is naar mijn mening geen aanrader, vooral aangezien er gelogen is, dat vind ik heel erg.

En inderdaad Ollie zijn ontlasting is al onderzocht en helemal goed :) Charly zit nog in quarantaine en ben op dit moment het een en ander aan het opvangen :) nogmaals bedankt voor de lieve reacties!

DobbyFloppy

Ik heb mijn 2 grasjes die ik nu heb beiden bij faunaland den helder gekocht, en dat is een zeer goede winkel.
Ze hebben een afdeling met dieren waar ook een paar vogels af en toe losvliegen waaronder papegaaien. Uiteraard moet je de de deur wel even dichtdoen.

Maar echt zonde dat zo gelopen is...
Vindt het vooral ook ongelofelijk dat er niks om gegeven wordt.
En vooral dat er mee wordt omgegaan als een product zonder handleiding.
Bedoel maar is dat serieus te veel gevraagd voor het personeel???

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van je 2 grasjes, ken begrijpen dat dit een schonk voor je geweest is
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13