parkietje is verliefd

Gestart door Evie, februari 12, 2013, 09:37:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evie

Hallo,

Mijn parkietje noemt crocky, het is een tam vogeltje.
Maar sinds kort is crocky niet meer weg te slaan van
zijn spiegeltje. Normaal komt hij heel graag uit zijn kooi,
maar nu wil hij er enkel nog uit als zijn spiegeltje meegaat.
Wat moet ik doen? 

Groetjes

*wendy*

Hem een maatje geven, het zijn immers groepsdiertjes. Dit betekent dat zij het beste met z'n 2en kunnen houden en het vaak niet goed doen alleen (uitzonderingen daargelaten). Zodra ze verliefd raken op hun spiegeltje, weet je dat ze een soortgenootje heel erg missen.

Zodra je een maatje hebt, direct het spiegeltje eruit halen.

Tik maar eens spiegeltje in, in de zoekfunctie. Spiegeltjes zorgen (vaak) voor verstoord gedrag, bijvoorbeeld het gedrag wat jij nu omschrijft.

Evie

Oké dankuwel voor de tip.
Nu nog mijn mama overtuigen!!!

*wendy*

Succes!

Vertel haar maar dat het groepsdiertjes zijn en dat ze er vaak niet goed tegen kunnen om alleen gehouden te worden. Jou parkietje is hier een goed voorbeeld van. In zijn spiegeltje ziet hij niet zichzelf, maar een soortgenootje. Als je parkietje weggaat bij het spiegeltje, is ineens z'n soortgenootje ook weg! En dat wil hij niet, dus blijft hij bij z'n spiegeltje zitten. Eigenlijk is dit dus best wel een beetje zielig!

Ik hoop dat je parkietje snel een vriendje krijgt. Je zal zien dat hij dat heel erg leuk vindt en dat ze lekker samen gaan spelen! En omdat je parkietje al wel bij jou durft te komen zitten, zal hij aan het vriendje leren dat die er ook bij mag komen zitten en dat jij helemaal niet eng bent. Dan heb je ineens 2 parkietjes die bij je komen zitten ;) En als jij er even niet bent, dan hebben ze elkaar om mee te spelen en kroelen.