Tweede Parkietje

Gestart door annerite, november 10, 2005, 13:09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

annerite

Hoi allemaal,
Er is hierover al veel geschreven maar had toch een paar vraagjes die ik niet direct kan vinden. We willen graag een vriendje voor ons parkietje aanschaffen, maar we twijfelen of we dit parkietje bij een dierenwinkel moeten kopen. Op een of andere manier zien die beestjes er altijd een beetje zielig uit :blush:
Is dit een vooroordeel? Kunnen wij gerust een beestje daar halen?

Misschien ligt het aan de tijd van het jaar, maar er worden op marktplaats bijvoorbeeld weinig jonge parkieten aangeboden op het moment. Heeft dit te maken met de winter? Kunnen we beter wachten tot het voorjaar?

Zo dat waren weer genoeg vragen :rolleyes:

Bedankt alvast!
Groetjes Annerite

Sara

#1
Het beste blijft nog altijd je grasparkietje halen bij een goede kweker.Als je je diertje bij een dierenwinkel haalt kan je minder erover te weten komen zoals de precieze leeftijd,wie zijn ouders zijn enzovoort.Natuurlijk kan het geen kwaad om een beestje te halen in een goede dierenwinkel.Natuurlijk moet je eerst goed kijken of alle grasparkietjes in de kooi gezond zijn als er één tussenzit dat symptonen van een ziekte vertoont kan het besmetelijk zijn voor al de andere diertjes die erbij zitten.Daarom goed kijken.Op de site staan veel dingen waarop je moet letten bij de aanschaf,lees dat dus maar eens goed.
http://www.parkietenfreak.nl/Op je vraag over minder parkieten in de winter daar kan ik niet echt een antwoord op geve ik hoop dat er nog andere mensen op reageren maar natuurlijk hebben de meeste kwekers in de lente nestjes.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kimz

CiteerHet beste blijft nog altijd je grasparkietje halen bij een goede kweker.Als je je diertje bij een dierenwinkel haalt kan je minder erover te weten komen zoals de precieze leeftijd,wie zijn ouders zijn enzovoort.Natuurlijk kan het geen kwaad om een beestje te halen in een goede dierenwinkel.Natuurlijk moet je eerst goed kijken of alle grasparkietjes in de kooi gezond zijn als er één tussenzit dat symptonen van een ziekte vertoont kan het besmetelijk zijn voor al de andere diertjes die erbij zitten.Daarom goed kijken.Op de site staan veel dingen waarop je moet letten bij de aanschaf,lees dat dus maar eens goed.
http://www.parkietenfreak.nl/Op je vraag over minder parkieten in de winter daar kan ik niet echt een antwoord op geve ik hoop dat er nog andere mensen op reageren maar natuurlijk hebben de meeste kwekers in de lente nestjes.

Groetjes
[snapback]16536[/snapback]
Ja ik denk ook dat het beter is om er een bij een kweker te kopen, ook wel een beetje omdat ikzelf kweek en ieder detail van een vogel opschrijf. Ik hou bij hoe oud ze zijn, de gehele afstamming, of ze ooit ziek zijn geweest enz. In een dierenwinkel is een vogel maar een 'verkoopobject', die van mij zijn echt mijn kindjes(heb dus wel veel kinderen hihi).
Groetjes, Kim.

bea

CiteerJa ik denk ook dat het beter is om er een bij een kweker te kopen, ook wel een beetje omdat ikzelf kweek en ieder detail van een vogel opschrijf. Ik hou bij hoe oud ze zijn, de gehele afstamming, of ze ooit ziek zijn geweest enz. In een dierenwinkel is een vogel maar een 'verkoopobject', die van mij zijn echt mijn kindjes(heb dus wel veel kinderen hihi).
Groetjes, Kim.
[snapback]16651[/snapback]


Hoi ,

ik heb net een tweede parkietje er bij en wel uit een dieren winkel .
Waar ik op gelet heb in de winkel, is hoe zitten de dieren er bij ziet het er verzorgt uit.
Zitten de vogeltjes goed in de veren zien de kooitjes er schoon uit .
Zijn de dieren actief enz .
Als je een jonge vogel wil moet je op zijn snaveltje letten daar zit dan nog iets van zwart aan die van ons had ook nog het puntje van zijn snaveltje ietsje zwart  dan kun je er van uit gaan( heb ik me laten vertellen) dat je vogel zo rond de acht weken oud is .
het gaat goed met ons vogeltje hij gaat al op mijn hand zitten en vliegt samen met de andere de kamer rond .Dus het kan wel .

Succes verder met het zoeken van een parkietje

Kimz

CiteerHoi ,

ik heb net een tweede parkietje er bij en wel uit een dieren winkel .
Waar ik op gelet heb in de winkel, is hoe zitten de dieren er bij ziet het er verzorgt uit.
Zitten de vogeltjes goed in de veren zien de kooitjes er schoon uit .
Zijn de dieren actief enz .
Als je een jonge vogel wil moet je op zijn snaveltje letten daar zit dan nog iets van zwart aan die van ons had ook nog het puntje van zijn snaveltje ietsje zwart  dan kun je er van uit gaan( heb ik me laten vertellen) dat je vogel zo rond de acht weken oud is .
het gaat goed met ons vogeltje hij gaat al op mijn hand zitten en vliegt samen met de andere de kamer rond .Dus het kan wel .

Succes verder met het zoeken van een parkietje
[snapback]16723[/snapback]

Ja dat klopt, gelukkig dat je een leuk vogeltje hebt gevonden. Het kan ook wel, maar mijn eerste keus zou bij een kweker zijn. Annerite mag daar haar eigen keus in maken ;)
Groetjes, Kim.

bea

CiteerJa dat klopt, gelukkig dat je een leuk vogeltje hebt gevonden. Het kan ook wel, maar mijn eerste keus zou bij een kweker zijn. Annerite mag daar haar eigen keus in maken ;)
Groetjes, Kim.
[snapback]16738[/snapback]


Natuurlijk  Kim wilde je niet aanvallen hoor :unsure:  maar wilde even zeggen dat het wel kan maar je moet wel , weten waar je op moet letten .
Sommige dierenwinkels doen parkietjes van drie maanden weg met het verhaal die krijg je wel tam .Dus als je nog geen echte kenner bent ben ik het helemaal met kim eens  dan kun je beter via een kweker gaan. ;)