voor nagels knippen naar dierenarts?

Gestart door Shirley-94, februari 09, 2013, 18:12:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shirley-94

Hallo allemaal, de nageltjes van mijn parkiet moeten nodig geknipt worden maar ik durf dit niet zelf omdat ik het nog nooit eerder heb gezien of gedaan. En omdat ik niemand ken die parkietennagels knipt overweeg ik om ermee naar e dierenarts te gaan, ik ben alleen bang dat dit teveel stress geeft. Wat vinden jullie?

Liefs shirley

hermina

Als de nageltjes moeten toch worden geknipt. Stress of niet, de dierenarts weet wat hij doet...

*wendy*

Jahoor, dan kan je het beste even naar de dierenarts gaan. Om het even goed uit te laten leggen.

Als je het wel zelf durft: als je parkietjes witte nageltjes hebben, dan zie je in het licht een rood lijntje erdoor lopen. Zorg dat je daar ca. een halve cm vandaan blijft met knippen. Dan is het prima. Voordat je gaat knippen, zet je een schaaltje gevuld met bloem naast je. Mocht je wel in het leven knippen waardoor het gaat bloeden, zet je het pootje in de bloem. Dan stelpt het bloeden.

Overigens kan je in de toekomst het knippen van de nageltjes prima voorkomen: zorg voor goede houten stokken met zoveel mogelijk verschillende diktes (ook 2-3cm dik is prima!), dan slijten de nageltjes natuurlijk. Ik hoef ze hier nooit te knippen ;)

Shirley-94

Ik was helaas te laat met de houten stokken, maar heb ze inmiddels dus hoop dat een 2e keer knippen niet nodig is :) hoe neem ik mijn parkietje mee naar de dierenarts? Een handdoek om de kooi en een hotpack erbij? Dan in een warme auto? Had ergens op t forum gelezen dat haar parkietje was overleden door de stress van een da bezoek, dus ben daar wel een beetje angstig voor maae t is niet anders..

*wendy*

Het beste is een reiskooitje zoals deze: http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/transportkooi/174180

Daar kan je dan een handdoek omheen wikkelen, dan is het prima.

En anders in de kooi: al het speelgoed, eten en drinken eruit. Hoge stokjes er ook uit, alleen een paar stokjes laag in de kooi. Grote handdoek eromheen en gaan met die banaan ;)

De auto kan je iets voorverwarmen voordat je gaat rijden. Hot pack erin is ook een goed idee. Wel een handdoek eromheen, anders is het te heet aan de pootjes.

Komt vast goed. Overlijden aan stress bij de dierenarts gebeurt vrijwel nooit. Zorg vooral dat je zelf rustig bent. Als jij gestrest bent, dan voelen ze dat aan.

Wat de houten stokken aangaat: heb je veel verschillende diktes? Dat is echt heel belangrijk. Een pedi perch kan ook helpen. Touwstokken helpen niet, dus als je die hebt, hang die dan daar waar ze niet te vaak zitten..

karin v h

Wendy, ik denk dat je eventjes je berichtje moet aanpassen want een 1/2 cm. is wel héél erg lang. :)
Ik denk dat je een 1 mm. bedoeld.

*wendy*

Ik zeg een halve cm en ik bedoel een halve cm... je moet er wel iets verder dan 1mm vanaf zitten hoor met knippen.. Halve cm is misschien wat overdreven maar als je een beginnende knipper bent is dat wel het beste om mee te beginnen en te oefenen.

Shirley-94

Vanavond ga ik naar de DA, handdoek om de kooi en in een warne auto! Vind hey wel spannend maar t komt vast allemaal goed! Tnx voor al jullie tips  ;D