Even een bedankje

Gestart door Bonnie en Clyde, februari 07, 2013, 21:15:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonnie en Clyde

Even een bedankje

Iets meer dan een maand geleden kocht ik Bonnie en Clyde. Twee superleuke mannetjes die het goed met elkaar kunnen vinden. In het begin leken de twee zich hier allesbehalve goed te voelen. Maar dankzij jullie tips wist ik algauw dat ik ze moest laten rondvliegen ook al kenden ze hun kooi nog niet. Er was dan ook niet veel aan te kennen want het enige wat er in hing waren twee plastieken stokken, eet-en drinkbakken en een schommel. Ze bleven hoog in de lucht en tot ergernis van mijn vriend waren de fotokaders hun favoriete landingsplaats.

Dat gedrag veranderde toen ze hun nieuw onderkomen kregen. Een mooie, ruime kooi met volgens velen van mijn vriendenkring veel te veel speelgoed. Ze hadden na een tijd door dat het allemaal niet eng was en ze werden rustiger, ze vlogen lager, bleven in de buurt van hun kooi en gingen vaak naar de kooi van mijn andere kromsnavels. Ik doe nog steeds de oefeningen om ze mijn hand te laten vertrouwen en kan jullie meedelen dat ze eerst op de stok gingen, en nu al op mijn hand, arm en vinger zaten, ook zat Clyde al eens op mijn stuurdoos (de knuppel die ik bedien om mijn rolstoel te laten rijden = ik zit in een elektronische rolstoel en kan niet lopen)

Door dat ik ook een aandoening heb waardoor ik vlug verschiet leerde ik ze dat wanneer ik van hen schrok ze iets leuk krijgen. Zo laat Bonnie het toe dat ik haar buikje streel en haar wieg op haar schommel. Clyde doen gewoon gezellig mee. Beide vogels lopen vaak op de grond en spelen met de honden (over hun poten lopen, op hun hoofd of koppie landen) en de honden vinden het allemaal super. Al ben ik er wel ALTIJD bij en laat ik ze NOOIT ZONDER TOEZICHT.

We zijn op goede weg en ik kan enkel maar zeggen dat ik dat allemaal bereik dankzij jullie en de tips.

Bedankt Forum

Mireille, Bonnie en Clyde

inge

Ooo wat lief,wat mooi het verhaal dat je schreef.

Heb hier ook superveel geleerd van de andere forumleden (en nog altijd).
we houden super veel van onze vogeltjes en willen er dan ook alles voor doen om hun gezond en gelukkig te houden.

Dat kunnen we inderdaad door hier op het forum veel te lezen wat anderen meemaken en hun tips op te volgen.
En natuurlijk onze eigen inbreng.

Ben ook blij dat ik dit Forum leren kennen heb en daarom ook namens mij(als we toch bezig zijn ;) ) Thanks forum en forumleden!!

Mireille;ik wens je heel veel plezier met je vogeltjes nog heel veel forumplezier en kennis die we kunnen opdoen hier .

Namens mij ook dank aan allen.

Een tevreden forumlid uit BelgiƩ ,Inge

Bonnie en Clyde

Joehoe! Leuk te weten je Belg bent. Misschien wel uit de buurt?

inge

Mireille;heb je een persoonlijk bericht gestuurd :)

Bonnie en Clyde


Parkieten-Freak

Bonnie en Clyde en Inge:
Erg leuk om jullie reacties te lezen en ik vind het heel leuk voor al die forumleden die zich zo fantastisch inzetten om dag in dag uit andere parkietenliefhebbers te helpen. :)
Echt een opsteker dames, waarvoor dank!  ;)