Probeem: wondjes aan de onderkant van een pootje

Gestart door parkietenlover, februari 07, 2013, 21:06:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover

mijn popje heeft wondjes aan de onderkant van haar pootje :-[
ik merkte het toen ik zag dat ze haar pootje optrok (afwisselend)
dus pakte ik haar uit het kooitje en zag ik het!
mijn vraag is dus wat kan ik eraan doen?
alsjeblieft help me want ik wil haar geen pijn zien hebben! :-\

Titel aangepast,
groet PF



EliseAvi

#1
Wat voor een soort stokjes heb je?

Sara

Je kan de wondjes best ontsmetten met een ontsmettingsmiddel ZONDER alcohol.
Belangrijk is wel om na te gaan hoe je parkietje aan die wondjes gekomen is.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

*wendy*

Juist, even ontsmetten. Als de pootjes erg gevoelig zijn, dan kan je de stokjes waar je parkiejte vaak op zit even omwikkelen met bijvoorbeeld een rolletje verband (zonder haakjes, lusjes, en schoon) zodat het wat zachter voor de pootjes is.

Verder is het belangrijk om uit te vinden waardoor de pootjes beschadigd zijn geraakt. Heb je plastic stokjes? Die zijn niet goed voor de pootjes en dienen vervangen te worden door houten stokjes. Gebruik je misschien de zogenaamde zandhulsjes? Die zijn heel slecht voor de pootjes en dien je te verwijderen. Gebruik je pedi perch stokken? Als ze hier té veel op zitten, kunnen de pootjes ook beschadigen. Deze stokjes dien je te verplaatsen naar een plek waar ze wel zit, maar niet uren achter elkaar vertoefd.

De wondjes kunnen ook veroorzaakt worden door schurft. Hoe zien de pootjes eruit? Desnoods kan je er een foto van plaatsen, zodat wij met je mee kunnen kijken.

Succes.

parkietenlover

dankjullie wel! ik zie nu dat 1 wondje een beetje is weggetrokken maar ik ga het toch nog tsmetten!!
ik heb 2 normale witte stokjes en 1 ruwer stokje om de nageltjes te schuren ik denk dat ze iets te wild over het stokje heeft geschuurd ofzo!
maar ik zal jullie advies zeker opvolgen! ;D

*wendy*

Heb je foto's van die stokjes?

Zijn ze van plastic?