Eucaluptusreiniger

Gestart door inge, februari 06, 2013, 19:47:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Iemand ervaring met de eucaluptusreiniger van Avian?

Er staat bij dat de vogels in de kooi mogen blijven bij het schoonmaken,maar het jodiumblokje haal ik er dan toch het best uit?

Of laat ik het gewoon hangen?

Ze poetsen er de zitstokken ook mee ,daarna nog afspoelen?

Thanks ;)

*wendy*

Geen ervaring mee, wel goede ervaringen over gehoord. Het is inderdaad onschadelijk voor de vogels. Jodiumblokje zou ik er wel af halen en ik zou ook gewoon even naspoelen, maar je hoeft je dus geen zorgen te maken als er nog ergens een druppel van het spul blijft zitten ;-)

Ik gebruik zelf de BacteriCid van Avian (in gebruik wat goedkoper). Is ook veilig voor de vogels en bevalt mij uitstekend.

inge

Merciekes ;)ga eens kijken naar de bacteriCid.

Wat betreft zuinigheid,heb gelezen dat  750ml onverdund goed is voor 75 liter!

*wendy*

Dus dat is 7,5ml op 1l, toch? Dat is hetzelfde als BacteriCid..

Voor 1liter BacteriCid betaal ik 9,50. Jij voor eucalyptusreiniger 8,75 voor 750ml (is 11,66 euro voor een liter). BacteriCid is dus wat goedkoper. Maar het zijn allebei goede reinigingsmiddelen hoor!

inge

Mailtje gestuurd of ik het moest naspoelen,vandaag mail terug gekregen met het volgende;


Beste mevrouw ,

U hoeft de eucalyptusreiniger na het schoonmakern NIET af te nemen met schoon water.
Bij sterke vervuiling eerst laten inweken en daarna schoonmaken.

De eucalyptus werkt preventief tegen parasieten.
Het is GEEN verdelgingsmiddel maar luis en/of mijt heeft een hekel aan de geur.
Voor uw vogels en uzelf ruikt het juist lekker fris.

Wij zullen uw bestelling vandaag verzenden.

Met vriendelijke groet,

Udo Eelman
Avian Bird Food Products.


inge

Zonet mijn bestelling binnengekregen .

Heel tevreden over de supersnelle service.

Vitamientjes zitten al in hun drinkwater,en ga nu lekker hun kooi poetsen  ;)

*wendy*

Top! Veel plezier met poetsen ;)

d-helios

Ik denk dat ik deze ook ga halen! Klinkt goed! Is het ook niet schadelijk voor papegaaien? (je weet maar nooit..)

Kleintjes

Citaat van: d-helios op februari 08, 2013, 21:35:55
Ik denk dat ik deze ook ga halen! Klinkt goed! Is het ook niet schadelijk voor papegaaien? (je weet maar nooit..)

Als 't voor parkieten geen kwaad kan, dan voor papgeaaien ook niet. Parkieten zijn immers veel gevoeliger voor dingen dan de grote(re) vogels.

Omgekeerd is 'n ander verhaal.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Ook ik heb mijn bestelling netjes vandaag gekregen :)
Inge hoeveel druppels doe je in het water?

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

*wendy*

Dosering staat gewoon op het flesje Loeky.. 1 druppel op 50ml geloof ik, uit m'n hoofd..

inge

Inderdaad klopt Wendy;1druppel op 50ml ;)

Loeky

Ja, dat heb ik ook gelezen, zal eens effe afmeten hoe groot mijn drinkbakjes zijn.
Bedankt dames ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

*wendy*

Probeer je wel zoveel mogelijk aan die dosering te houden. Het is geconcentreerd spul dus je geeft al gauw teveel. Dit zal niet direct kwaad kunnen, maar ik zou het ook niet uitlokken. Dus heb je bijvoorbeeld 70ml nodig, maak dan 100ml (en 2 druppels) aan, en verdeel dit vervolgens over de bakjes :)

inge

Graag gedaan ;) ikzelf heb ook 100 ml water genomen en 2 druppels en verdeeld over de drinkbakjes.

Loeky

Bedankt Wendy en Inge!
Dan ga ik het ook zo verdelen ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19