Verwarming Aan

Gestart door ciska, november 09, 2005, 23:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciska

Is het nodig om in de winter als ik niet thuis ben, de verwarming wel aan te doen voor mijn parkieten? Hoeveel graden moet het minstens zijn in huis voor ze?

Safrena

#1
Hey Ciska

Hier blijft de verwarming aanstaan voor mijn meisjes. Zij zijn een temperatuur gewend van 21° à 22° als het kouder wordt zitten ze al met hun veertjes op dan laten ze blijken dat ze het koud hebben. :P
tja ik ook dan trouwens :blush:

Het is wel belangrijk dat je parkietjes een redelijk vaste temperatuur in huis hebben anders kunnen ze problemen krijgen met de rui. Ze gaan dan vaak veel en onregelmatig gaan ruien ;)

Vele groetjes

hitaca

Ik heb mij ook al een paar keer bedenkingen gemaakt over de temperatuur.
Bij mij is het namelijk zo dat de achterdeur op een een spleet van 30 cm open blijft staan. Ik heb namelijk een oude hond (10 jaar) die regelmatig naar buiten moet kunnen. Ter verduidelijking : mijn achterdeur is in mijn woonkamer waar de parkieten staan. Nu heb ik wel aan de kant van de kooi gericht naar de deur een stuk karton gehangen waar ze (als ze willen) kunnen achter zitten. Hun voederbakjes hangen daar ook. Ik veronderstel dat de parkieten genoeg verstand hebben om niet moedwillig in de trek te gaan zitten. Zij die buiten in een volière zitten kunnen ook schuilen als ze willen. Als ik 's avongs thuiskom zitten ze daar wel eens.
Het is wel zo dat Fisto donspluimpjes verliest. Hij is nog jong (juiste leeftijd weet ik niet), misschien zit hij in zijn puberrui ?
Door deze regeling kan ik natuurlijk niet mijn verwarming hoog zetten en is de tempertuur overdag een stuk lager. Ik heb ook ondervonden als het te warm is ze niet meer zo actief zijn. Dus zet ik hem niet te hoog en doe een trui meer aan.

Groetjes,
Hitaca,Fisto en Taca