mijn parkiet vliegt overal tegenaan

Gestart door Shirley-94, januari 21, 2013, 20:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shirley-94

Hoi ik had nog een vraagje maar kon het via de .zoekfunctie niet helemaal vinden. Ik heb sinds 7 maanden een parkietje, en ik heb haar 2 keer laten vliegen maar ze knalt overal tegenaan en is snel uitgeput. Heb haar terug kunnen zetten omdat ze zo moe was dat ze zich liet oppakken. De vraag is: us het normaal dat ze nog overal tegen aan vliegt, en moet ik haar gewoon weer uit der kooitje laten? Ze is nog niet helemaal tam en heb haar laten vliegen savonds met wat lampen aan. Wie heeft ervaring, tips?

Liefs

Bonnie en Clyde

zorg dat de ramen afgedekt zijn en dat er papieren gekleurde dingen aan hangen waar ze kan tegen aan vliegen. Dat ze word gewaarschuwt

Shirley-94

Ramen en spiegels zijn afgedekt, maar ze botst nog tegen plafond en muren...

Bonnie en Clyde


inge

Hoi, dat is normaal hoor ;) als je parkietje nog maar 2 x gevlogen heeft.

Hoe meer hij of zij eruit mag hoe beter het vliegen wordt.

In het begin is dat normaal dat ze een paar keer het plavond raken komt wel goed .

En zoals Bonny en Clyde zegt inderdaad ramen ,spiegels enzoverder wat gevaar kan opleveren afdekken of wegnemen.

Succes :)

Bonnie en Clyde

Door ze niet meer te laten leer je ze het niet.
Oefening baart kunst!

Na enkele keren moet het beter gaan, succes!

Shirley-94

#6
hey dankjewel voor de tips! Wat als ze niet uit zichzelf terug het kooitje in gaat? Komt dat ook vanzelf later?

liefs!

Bonnie en Clyde

ze gaat er vanzelf in hoor. met tijd! je hoeft ze niet te vangen. Ze zal er wel in gaan als ze honger heeft

inge

Je kan ook als het je echt te lang duurt haar kooi indien mogelijk voorhouden.

Of als ze dit wilt een stok voorhouden dat ze erop kan springen enzo in de kooi.

Als je het wilt proberen is het beste als je een hele dag niet weg moet dat je tijd hebt en dat je haar de tijd kunt geven.

Succes

Shirley-94

Ze heeft net weer een stukje gevlogen, al beter gecoördineerd! Ze botste nog wel tegen een muur op maar niet zo hard gelukkig. Ze landde beetje beduust op de grond. Ze stapte op mijn hand en heb haar toen terug in der kooi gezet. Nu na 5 min fluit ze weer, ze moest even bijkomen denk ik. Nja en nu regelmatig blijden oefenen he denk ik.. :)