Staartloze Yago

Gestart door Tijnie, november 09, 2005, 15:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijnie

gedag allemaal,

Het is alweer bijna 3 maandjes geleden dat Yago voor het eerst ons huis in kwam. Yago was klein, had nog nauwelijks een staart en wat evenwichtproblemen met z'n pootjes mede dankzij de korte staart. Zijn evenwicht is opgelost, met een knipbeurtje van de nagels en stokken van verschillen dikte zit Yago er een stuk steviger bij. maar die staart?......

Ik weet niet wat het is maar Yago's staartveren lijken wel scheef te groeien. Zodra ze ook maar op een beetje staart beginnen te lijken groeit het wat meer zijwaarts en vallen ze uiteindelijk uit. Hij heeft z'n eerst Rui nu bijna gehad maar die staart komt maar niet en het is toch wel een appart gezicht. Hij schijnt er zelf geen last van te hebben gelukkig maar zeker met vliegen is het bijzonder onhandig als je niet kan sturen.

iemand hier enige ervaring mee?

groeten Matijn

Parkieten-Freak

Ik heb er geen ervaring mee, maar vallen er nog meer veren uit naast de staartpennen?



Tijnie

CiteerIk heb er geen ervaring mee, maar vallen er nog meer veren uit naast de staartpennen?
[snapback]16498[/snapback]

ik zie waar je aan denk: een kruipertje toch?
tot nu toe is het me alleen opgevallen bij de staartpennen. ik zal eens in de gaten houden of er ook tussenzitten van z'n vleugels. dit zal niet al te moeilijk zijn hij heeft een gele staart en zwarte vleugels ;)

Matijn

Tijnie

#3
Op grasparkiet Online tussen de foto's staat een parkiet met een zelfde soort staart als Yago. op fotopagina 19 de 2 na laatste naam: Twister

Yago's staart lijkt hier erg veel op. kort, beetje pluizig en vrij breed. Ik denk ik laat het even ziebn omdat ik me kan voorstellen dat de bovenstaande beschrijving een beetje wazig is.

Matijn

(heb de foto even toegevoegt)

[verwijderd door de beheerder]