Gewend

Gestart door Buddydeparkiet, januari 21, 2013, 19:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buddydeparkiet

Hallo, wij hebben onze parkiet nu 3 dagen. Hoelang duurt het voor een (engelse) parkiet gewend is?

Bonnie en Clyde

kan wel een week duren

Laat je hem ondertussen ook lekker vliegen ...

Buddydeparkiet

Buddy (zo heet hij) we hebben hem nog niet laten vliegen, want we weten niet of dat al handig is zo snel.

Bonnie en Clyde

gordijnen dichten en laat em oefenen

Buddydeparkiet

Zijn veertjes waren afgeknipt een stukje, zodat hij nog even niet kon vliegen.. Hij kan nu alleen fladderen, maar ondertussen is buddy nu aan het rusten. En wij hebben een openhaard, en er zit een groot gat boven de openhaard,. Ongeveer 2 meter hoog (boven de openhaard) het gat is 1 meter  bij 60 cm, dus kans dat hij daarin vliegt,

Pippin

Voor open haarden zijn er roosters die je ergens in het schoorsteenkanaal kunt plaatsen. Meestal worden die gebruikt om te voorkomen dat er een vogel opeens in je haard zit (me <-- ervaringsdeskundige) maar die kun je ook vast gebruiken om te voorkomen dat je  vogel er uit vliegt. Heb je geen haardscherm of zo?

Buddydeparkiet

#6
Jawel, maar de pijp loopt naar boven, en daar zit dus een gat. Dat is gebeurd door de brandweer (schoorsteen brand.. :'(  )

Pippin

Ik bedoelde iets als dit:



Deze openingen zijn denk ik te groot, maar ze zijn er ook met een soort gaas...

Kleintjes

Gat in de pijp die naar boven loopt kun je ook afdekken. Hijvoorbeeld door er 'n oude deken / handdoek in de stoppen (in dat gat natuurlijk), rooster er tegen te (laten) maken, plank er voor / tegen, etc.
Keuzes genoeg om dat gat te dichten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

EliseAvi

je kan er ook iets van een plank of kippengaas tegenaan maken. Een beetje creativiteit doet wonderen!
Alles voor je pietje zou ik zeggen.. Succes ermee

Buddydeparkiet

We hebben net een parkietje gehaalt :). George :