Broeden in kokosnoot?

Gestart door BrittS, januari 20, 2013, 10:59:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrittS

Hoi Allemaal!

Wij hebben sinds een half jaar 4 grasparkietjes (waarvan we er 1 al 5 jaar hebben). Inmiddels is het een heel leuk stel van 2 mannen en 2 vrouwen. Mooie grote kooi, dingen gemaakt voor in de kooi, waaronder een kokosnoot met een opening.  Deze hangt in de hoek van de kooi. Voorheen deden ze er eigenlijk niets mee, een beetje op de bovenkant zitten en schommelen en het touw slopen waar hij mee aan de bovenkant vastzit. Sinds deze week gaat een van de popjes er steeds in zitten en een van de mannetjes gaat er dan voor zitten en proberen de staart van het popje te pakken etc. Een beetje klieren dus (lijkt het..). Nu zagen wij gisteravond tot onze grote schrik dat het betreffende mannetje op het betreffende vrouwtje zat en ze elkaar dus wel heel leuk vonden  ::). Gelijk de kokosnoot eruit gehaald, maar nu zijn ze zo zielig opzoek naar hun kokosnoot. Nu was de vraag: kunnen ze een kokosnoot als broedhok zien? En zal ik de kokosnoot er maar gewoon uitlaten nu?

Groetjes Britt


karin v h

Ze kunnen in principe alles zien als broedblok. Als ze behoefte hebbn om eitjes te leggen dan kunnen dat ook in een hoekje van de kooi doen. Je houdt ze dan toch niet tegen.
Zo'n kokosnoot heeft ze wel even de smaak gegeven. Maar misschien hebben ze het als speeltje gezien? Kun je ze anders niet wat andere speeltjes geven zodat ze toch iets te doen hebben?

BrittS

Bedankt voor je reactie! Het popje is nu aan het 'nestelen' in een voerbak, dus ik denk dat de kokosnoot ze inderdaad even de smaak heeft gegeven (helaas). Ze hebben nog veel meer speeltjes hoor, dus ik denk niet dat ze zich vervelen. Ze spelen ook flink met de andere dingen maar de kokosnoot was afgelopen week wel extra leuk. Ik wacht het wel even af.

*wendy*

Kokosnoot er inderdaad niet meer in hangen en alles wat gezien kan worden als een nestje maar even verwijderen.

Om haar weer uit de broedstemming te halen, zou je de daglichturen wat kunnen verkorten (dus eerder de lichten uit) en de kamertemperatuur verlagen.