Niet drinken

Gestart door Buddydeparkiet, januari 19, 2013, 16:02:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buddydeparkiet

Ik heb mijn (engelse) parkiet nog maar anderhalve dag (sinds gisteravond 19:00) maar hij heeft nog niet gedronken. Is het misschien dat hij zijn drink bakje niet kan vinden of is het normaal dat hij nog niet drinkt en nog moet wennen?

Bonnie en Clyde

Hij gaat wel drinken. Alleen drinken parkieten niet veel omdat ze genoeg vocht uit de zaden halen. Heb geduld en alles komt goed.

Meestal drinken parkieten niet als je er op staat te kijken

Buddydeparkiet


karin v h

Probeer jouw parkietje eens iets van groente te geven.
Een stukje komkommer of een stukje witlof daar halen ze ook veel water uit, die van mij zijn daar gek op.
Op zich drinken parkietjes niet veel water hoor.
Bij mij krijgen ze pellets en dan drinken ze wel meer. ;)

*wendy*

Hij heeft z'n parkietje nog maar een halve dag. Beter laat je je parkietje eerst even een dagje of een paar dagen met rust totdat hij/zij gewend is.

Parkietjes drinken niet zoveel (heel weinig zelfs), dus de kans is groot dat je jou parkietje bijna nooit zal zien drinken. Als je parkietje wat gewend is, dan kan je inderdaad groente en fruit en kruiden gaan aanbieden. Niet zozeer om het vocht (wat er natuurlijk wel in zit), maar voornamelijk om de vitaminen!

Buddydeparkiet

Bedankt, (buddy) is al aan het spelen en aan het fluiten. En eet al van de grond, maar nog niet uit de bakjes. Ik heb nu ookwat voer op de grond gestrooid zodat hij daar van kan eten.  :). Nog bedankt voor jullie tips!