parkiet kan niet meer vliegen

Gestart door ***anita***, januari 19, 2013, 15:40:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

Hallo allemaal

Mijn parkietje Mahak, kan al 6 maanden niet meet vliegen. Eerst wou ik meteen contact opnemen met een vogelarts, maar  ik dacht dat het beter is om eerst wat informatie op te zoeken. Zover dat ik het weet, is het kruiperziekte. Daar kan een vogelarts ook niet veel aan doen geloof ik. Zij is heel gezond, eet drink en speelt goed. Ik controleer haar vleugels wekelijks, en ik zie niks verkeerds. Zij is nooit ergens tegenaan gevlogen dus het kan geen verlamming of iets zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat zij een paar weken niet uit haar kooi was gekomen na toen heb ik dus gemerkt dat zij niet meer kan vliegen. Mijn andere oudere parkietje is wel helemaal gezond terwijl hij ook niet uit de kooi was.
Ik vind wel dat mijn poppetje een beetje dik is geworden. Ik plaats een foto van haar en ik hoor graag hoe jullie erover denken en of jullie misschien weten of deze dame op dieet moet of niet.

Gr. Anita

*wendy*

Je parkiet kan al 6 maanden niet meer vliegen? Wat heb je in die 6 maanden gedaan om het probleem te vinden???

De foto is niet heel duidelijk. Ik zie zo niets wat op het kruipersvirus lijkt. Ze lijkt wel een beetje zwaar, maar dit vind ik moeilijk te beoordelenvan een foto. Het gemakkelijkst is het om haar even vast te pakken en haar borstbeen te voelen. Het is normaal dat je deze enigszins voelt, maar deze mag niet scherp aanvoelen (te dun) of niet voelbaar zijn (te dik).

Verder kan ik maar 1 ding zeggen: naar een vogelarts.

karin v h

Ik schrik hier wel van dat jouw parkietje al 6 maanden niet kan vliegen en dat je al die tijd niets hebt gedaan.
Maar hoe oud is jouw parkietje eigenlijk?
Ja dat hij dik is, is geen geen wonder want als hij niet vliegt en wel eet.......dat zet wel aan.

Ik zou Wendy's advies maar gauw opvolgen en maandag maar meteen een afspraak maken want jouw parkietje kijkt ook niet echt vrolijk uit zijn oogje.

***anita***

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Karin, zij kijkt inderdaad zo vrolijk op deze foto maar normaal is zij altijd vrolijk hoor.
Jullie hebben helemaal gelijk, het is dom van mij dat ik niet naar vogelarts ben gegaan. Maar dit komt vaker voor bij anderen. Ook zij zijn bij een arts langs gegaan maar heeft blijkbaar niet geholpen.
Karin, zij is 3 jaar oud.

Gr.

*wendy*

Hoewel er voor polyoma geen behandeling mogelijk is, is het wel belangrijk om te weten of dit het is. Het is namelijk heel erg besmettelijk, dus jou vogeltje, maar ook jou kleren en al het andere wat in aanraking gekomen kan zijn met ontlasting, veerstof en dergelijke van je parkietje kan ervoor zorgen dat een ander vogeltje ook besmet raakt.

Een bezoek aan de vogelarts is van belang om te achterhalen wat er precies is. Je denkt zelf al een diagnose gesteld te hebben en gaat daarom maar niet. Zo werkt het niet. Wellicht is er iets heel anders aan de hand en had je parkietje na een week alweer kunnen vliegen als ze behandeld geworden was. Je hebt je parkietje dus onnodig 6 maanden laten lijden. Maandag dus alsnog naar een vogelarts is het enige wat je kan doen om je parkietje écht te helpen. En ga dan wel naar een echte vogelarts, en niet naar een gewone dierenarts.

Laat je maandag weten wat de vogelarts gezegd heeft?

karin v h

Ik ben benieuwd wat de vogelarts te vertellen heeft. 3 jaar oud is in mijn ogen nog erg jong voor een parkietje. Ik hoop dat er gauw naar haar gekeken kan worden.
Sterkte.
Heb jij 2 parkietjes of is deze alleen omdat ik in jouw avatar een andere zie staan?

***anita***

Ik heb er twee.
Bedankt voor jullie reacties. Maandag laat ik jullie weten de vogelarts ervan vindt.