Man of vrouw?

Gestart door JeroenI, januari 15, 2013, 18:18:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenI

Goedenavond allen,

Ik ben zowel nieuw op het forum als nieuw met parkieten in eigen bezit, dus mocht ik stomme vragen stellen, voorbaat excuus :)

Ik heb twee engelse parkieten waarvan ik het geslacht graag wil weten. Aangezien dit schijnt te herleiden aan de kleur van de dop loop ik al spaak, ik ben namelijk kleurenblind. Ik plaats een foto met de hoop dat jullie kunnen zien wat voor geslacht dit is.

Alvast bedankt voor de moeite!

Vriendelijke groet,
Jeroen


JeroenI

Hm... ik kon de bewerkknop niet vinden, maar mocht de foto (snavels) te onduidelijk zijn, hoor ik het graag, dan probeer ik even betere fotos te maken.

Bonnie en Clyde

Ik denk twee vrouwtjes. Hoe oud zijn deze vogeltjes. Het zijn wel mooie vogeltjes ook

*wendy*

Lijken mij twee popjes, volgens mij zijn de neusdopjes bruin.

Ben je geheel kleurenblind of alleen voor bv. groen of rood? Het maakt het inderdaad wel lastig dan ja...

JeroenI

Geen idee, durf niet te zeggen hoe oud ze zijn. Heb ze gekregen. Maar je denkt twee vrouwtjes of weet je dat zeker? Ik had vernomen van de gene van wie ze waren dat ze nog niet zo oud zijn.

Ik ben goed kleurenblind :) dus ik zie het echt niet goed.

*wendy*

#5
Ik zie 2 bruine dopjes en ben dus eigenlijk wel zeker dat het 2 popjes zijn. En heel jong zijn ze niet, want jonge popjes hebben een lichtblauwe neusdop vaak met witte randjes. Pas op wat latere leeftijd krijgen ze die bruine dop. Dit wisselt heel erg per parkiet, maar meestal is dit rond het 1e levensjaar. Sommigen hebben het al na de jeugdrui, met 4 maanden, bij anderen kan het wel duren tot het 2e levensjaar voor de neusdop bruin kleurt. De leeftijd is daarom alleen bij jonge parkietjes nog in te schatten, daarna niet meer. Ik zie geen zwarte streepjes op het koppie, wat betekent dat ze de jeugdrui al gehad hebben en dus in ieder geval ouder zijn dan 4 maande. Afgaande op de kleur van de neusdop zou ik zeggen: ouder dan een jaar.

Ik zie overigens dat je plastic stokjes in de kooi hebt en gebruik maakt van zandhulsjes. Beiden zijn niet goed voor de pootjes van je parkietjes. Beter is om houten stokken te gebruiken, van verschillende dikten. Dit kunnen stokken uit de dierenwinkel zijn, maar bijvoorbeeld ook (goed gereinigde) wilgentakken. Daarnaast zijn er touwstokken verkrijgbaar en ook de pedi perch is een goede stok voor de pootjes. Ook is de kooi nog wat kaal, ik denk dat je ze blij zou maken met wat speelgoed (alles behalve spiegeltjes). ;)

JeroenI

Top, met deze informatie ga ik wat doen en ga er dan van uit dat ze niet heel jong meer zijn en twee popjes zijn. Bedankt voor de reacties! Top.

JeroenI

Ik heb toch nog even individueel een foto gemaakt van beide met zowel flits als zonder. Toch zie ik, met mijn stomme kleurenblindheid, wat blauwigs bij foto 1, is dat verbeelding bij mij door mijn afwijking :P of niet?

Graag jullie mening.




Zie niet, dan gewoon 2 popjes ;)

Sara

Het is gewoon zeer donkerrood waardoor je zou kunnen denken dat het blauwig is, dat komt meer door de lichtinval (of juist de schaduw/foto die donker is.) Het zijn gewoon zonder enige twijfel 2 popjes.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

JeroenI

Vriendelijk dank voor de reacties!

*wendy*

Die blauwe lijkt wel iets van en coal face te hebben.. (die zwarte spikkels op de kop). Maar overduidelijk popjes hoor ;-)

Kleintjes

Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Duidelijk popjes. Veel plezier er mee ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

savannahvk

2 hele mooie popjes  :) op het kopje zit wel een beetje blauw maar de neusdop zelf is helemaal bruin  ;) veel plezier met deze 2 schatjes!! Enne, de domste vraag is de vraag die niet gesteld wordt, hihi