Nieuw parkietje scheef pootje

Gestart door robert22nh, januari 10, 2013, 14:08:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robert22nh

Ik heb gister een nieuw parkietje opgehaald bij een kweker deze is 7 weken oud.
Het lijkt wel of deze wat last van een scheef pootje heeft.
Ik heb twee foto's is dit normaal of niet?

*wendy*

Ik zou eens contact opnemen met de kweker, want het ene pootje staat inderdaad wat naar binnen. Dus met de pootjes is wel wat mis. Dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn, als hij zich kan redden is het prima. Maar ik zou in ieder geval de kweker inlichten.

En nog iets: ik zie een sepia schelp. Deze zijn niet goed, omdat ze erg veel zout bevatten. Beter kan je een mineralenblok (met jodium) ophangen. Als je de sepia schelp toch wil gebruiken, laat deze dan even weken in schoon water, zodat de meeste zout eruit kan trekken.

En krijgt je parkietje nog een maatje? Omdat het groepsdiertjes zijn, zou jij je parkietje hier heel blij mee maken.

Kleintjes

Bij 't linker voetje staat 'n achterteentje naar voren. Heeft ie dat de hele tijd?

Ik zou inderdaad even de kweker vragen of ie iets weet. Zoals wendy zei, hoeft 't geen probleem te zijn als hij zich er prima mee weet te redden :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Citaat van: Kleintjes op januari 10, 2013, 17:11:54
Bij 't linker voetje staat 'n achterteentje naar voren. Heeft ie dat de hele tijd?
Nou, dat dacht ik dus ook, maar ik twijfelde, dus ik had het maar weer weggehaald uit m'n post, haha!

Maar goed, ene pootje staat dus iets naar binnen en van het andere pootje staat een achterteentje naar voren.

robert22nh

#4
Het teentje stond toen ik net keek wel gewoon naar achter denk dat deze dubbel heeft gezeten.

Hij loopt nu onder in de kooi maar dat ziet er niet echt soepel uit.
Hij staat ook niet hoog op zijn pootjes is dat normaal bij een jonge parkiet.

inge

Hoi, allereerst welkom  je hebt een heel mooi parkietje!

Waar je hem ook een plezier mee kan doen is houten zitstokken in verschillende dikte .

Veel plezier met je nieuwe maatje ;)

*wendy*

Citaat van: robert22nh op januari 10, 2013, 18:03:31
Hij staat ook niet hoog op zijn pootjes is dat normaal bij een jonge parkiet.

't is geen kanarie ;)

Parkietjes staan vrijwel nooit op uitgestrekte pootjes, wel als ze ergens bij proberen te komen, zich uitrekken of alert zijn.

robert22nh

Haha oke ik heb meteen een paar houten zitstokken besteld .
Op deze foto net genomen lijkt hij wat beter te zitten met zijn pootjes.

karin v h

Allereerst het is een schatje.
Merk je dat hij last heeft van het pootje met klimmen en als hij op 1 pootje zit of op het voerbakje zit?
Als hij zich goed kan redden dan is dat het belangrijkste.
In ieder geval verschillende diktes aan stokken is erg belangrijk want dan kunnen de spiertjes getraind worden.

robert22nh

Ik heb hem pas 1 dag hij moet zijn voerbakje nog vinden hij eet nu van de bodem.
Klimmen doet hij ook nog niet.
Hij vind zijn waterbakje ook nog niet moet ik hier ook wat voor op de bodem zetten?

*wendy*

Nee hoor, dat water heeft niet zoveel haast. Het zou wel handig zijn als hij z'n voerbakje gaat vinden, dus misschien kan je daar wat trosgierst bij de in buurt hangen, dan vinden ze het vaak wat gemakkelijker. Als het drinken bij z'n voerbakje in de buurt hangt, dan vind hij die ook vanzelf. En anders kan je daar ook altijd nog wat trosgierst bij hangen (maar wel pas als hij z'n voerbakje heeft gevonden).