broeddilemma: kleurslag

Gestart door Nelis, januari 09, 2013, 21:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nelis

Goeiedag allemaal,

Ik heb een albino pop, met een lichte print op haar vleugels. Ik denk dat ze albino is omdat ze rode ogen heeft. Is dit juist?
Maar waar het nou werkelijk om gaat: kan ik biijzondere en/of mooie kleurslagen maken met een albino popje en welk kleurslag mannetje heb ik daarvoor dan minimaal nodig?

saskia1482

#1
Hoi, ik zag dat nog nietmand had gereageerd... Ik was hier even aan het rond neuzen maar een roodoogje met een bruine tekening wat duidelijker word na de jeugdrui zou een Lacewing kunnen zijn. Dat is ook een ino vorm net als albino, lutino, creme ino. Welk mannetje er tegen moet zetten durf ik niet zo snel te zeggen daar ik nog geen ervaringen in heb... als je googled op lacewing vererving kom je tegen welke percentaces er uit zou moeten komen. uit mijn hoofd dacht ik bij een willekeurige man 25%

Groetjes Saskia
http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/andere-kleurslagen/de-lacewing/

Berichtjes samengevoegd. Linkje naar je eigen website mag je in je handtekening zetten bij "Profiel". Zolang het niks met het bericht te maken heeft liever niet in het bericht zelf. Ik heb hem dan ook verwijderd. Groetjes, Wouter

Wouter

Hiervoor zou je dan al een lacewing moeten hebben. Behalve dat deze zeldzaam zijn in voorkomen, is het vaak ook een duur grapje. Ook zullen niet alle parkieten zomaar kleintjes krijgen als je een mannetje en vrouwtje samen zet. Parkietjes kunnen erg kieskeurig zijn.

Nelis

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Maar dit zou dus de print van een lacewing moeten zijn? (note: ze lijkt hier geler als in werkelijkheid. In het echt is ze buiten de print om echt wit.)
Duur was ze overigens niet: ik heb haar voor nog geen acht euro gekocht!

saskia1482

ik kan het niet echt  zien op de foto maar als ze een bruine tekening heeft/krijgt zou ze een lacewing kunnen zijn.
lacewings hoeven niet echt duur te zijn hoor.. vaak hebben ze nog geen tekening en lijken ze albino en na de rui zie je de tekening.