Veranderen van kleur

Gestart door EliseAvi, januari 05, 2013, 17:12:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EliseAvi

Hoi allemaal,
misschien een gekke vraag hoor, maar is het gek dat een parkiet bij elke rui een andere kleur wordt?
Nu is het natuurlijk niet helemaal een andere kleur, maar mijn Avi begon als een licht blauw/turkoise parkiet, en wordt bij elke rui steeds donkerder groen.

Ik heb er twee foto's bij gedaan, de eerste dat ze tegen elkaar aan zitten (Ja toen waren ze nog wel vriendjes) was toen ze nog vrij jong waren (ik denk Avi een maandje of 4, Dori zo'n 2 maanden). De tweede is een vrij recente foto.


*wendy*

Da's een leuk toverballetje. Je parkietje heeft een geelmasker type 2, waardoor je blauwe parkietje waarschijnlijk uiteindelijk helemaal of voor een groot deel groen zal gaan worden ;-)

EliseAvi

Ze is nu toevallig weer in de rui, ben benieuwd of ze nog groener gaat worden.. ;D

Kleintjes

Wendy's opmerking klopt.
Ikzelf heb er ook zo eentje ;) Hij is inmiddels bijna geheel groen, met nog wat blauw in de staart en bij de beentjes (soort broekje).
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ParkietHaarlem

Geelmasker type II houd dus eigenlijk in dat het geel in het masker, steeds intenser word en uitloopt over de rest van het lichaam. Wanneer je blauw en geel mengt krijgt je groen. Het kan zijn dat je parkietje geheel groen word met alleen onder de vleugels de oorspronkelijke blauwe kleur. Dus bereid je voor op het groenste ;)