Parkiet wil niet in kooi

Gestart door Bonnie en Clyde, januari 02, 2013, 22:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonnie en Clyde

Clyde, mijn nieuwste mannetje wil de kooi niet meer in na een eerste vrijlating :-):-):-) die slaapt bijna op de kooi. Ik wil hem niet oppakken en wil dat hij zelf de weg baar Bonnie terug vind

*wendy*

Als het al laat wordt, en donker is in de kamer, dan zal je parkietje niet meer uit zichzelf terugkeren naar de kooi. Wat je kan proberen is de kooi naar hem toe te brengen, in de hoop dat hij erin stapt. Anders is de enige oplossing je kamer donker te maken en 'm even snel te pakken en in de kooi te doen. Omdat je het snel doet en het donker is, zal hij de link met jou handen niet leggen.

Zorg de volgende keer in ieder geval dat ze eerder in de kooi zitten. Bijvoorbeeld door de eerste paar keer de kooi op tijd open te doen en geen voedsel buiten de kooi te geven. Dan gaan ze vanzelf terug de kooi in, want ze krijgen honger en daar is hun eten. Als je merkt dat ze er niet in willen, hou dan ook op tijd de kooi voor hun neus, en wacht niet tot 10uur 's avonds, dan komen ze echt niet meer in actie.

Bonnie en Clyde

#2
Ze zitten er nog niet in.
Ben heel de nacht gebleven omdat ik schrik had dat de vogels zich zouden verwonden.

*wendy*

Dan zal je toch even een manier moeten vinden hoe je, ondanks je handicap, ervoor kan zorgen dat ze in de kooi gaan. Wellicht is het een idee om ze er de eerste paar keer alleen uit te laten als er iemand bij je is die eventueel kan helpen?

Als ze merken dat ze de hele nacht buiten de kooi 'mogen' blijven zitten, gaat het straks alleen maar lastiger worden. Ze moeten leren dat ze de kooi weer in moeten. Regelmaat helpt hierbij. Hier gaat elke dag de kooi om 9uur 's ochtends open en om 17:00uur 's avonds weer dicht en dan zitten ze dus ook netjes in de kooi..  ;) Maar dit kost wel even wat tijd.  8)

In ieder geval even geen eten buiten de kooi geven, dan is de kans groter dat ze er weer in gaan, want ze krijgen honger.

Bonnie en Clyde

Ik hou dit wel uit hoor en van mij krijgen ze géén eten. Ze gaan er vroeg of laat wel in gaan zeker? 

*wendy*

Nou 's avonds laat (na 10en), zullen ze er niet zo snel meer uit zichzelf ingaan, want dan is het te donker en willen ze slapen. Dan zullen ze niet zo snel meer gaan vliegen.

Als ze honger krijgen gaan ze er vanzelf wel in ja, als het goed is. Als ze de kooi niet kunnen vinden, wordt het lastiger en dan is het handig als er iemand kan assisteren.

Bonnie en Clyde

Ze zitten Er in. Helemaal zonder hulp van mij en zonder dwang
:-):-):-):-):-):-)

hermina

De parkiet dwingen kan rare gevolgen oplopen. Zoals: Bijten, fladderen als je met je hand in de kooi komt, bang worden. Maar heb je veel speelgoed in de kooi? Dan hebben ze nog wel eens zin om buiten de kooi te gaan, en als de grasparkietjes zelf weer de kooi in terug gaan, kun je ofzo een parkieten boom/speeltuintje maken. Op parkieten freak ''home'' staat onder aan: Maak zelf een parkieten boom of speeltuintje. Daar staat onder aan info, en er staan ook nog leuke voorbeeldjes bij.

Parkieten-Freak

Bovenstaand topic afgesplitst, we gaan hier verder.
gr.PF