wat voor gekke dingen eet jou parkiet?

Gestart door Martje17, januari 02, 2013, 21:31:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martje17

Mijn ouders hebben een parkiet van 15 jaar, hoe is hij zo oud geworden?

Mensen zullen me nu voor gek verklaren, maargoed
hij eet vaak dit:

vis
chips
cola
koffie
slagroom
ajam paniki (extreem pittige kip)
koek
macaroni (met saus etc)
nasi
worst

en veel meer van dit soort dingen.

Veel zeggen dat het super slecht is, maar waarom is hij dan al zo oud haha ;) sterk beestje denk ik//

Mijn nieuwe parkiet die ik nu in mijn eigen huis heb krijgt niks van dat allen hoor.

Wouter

Citaat van: Martje17 op januari 02, 2013, 21:31:40
Mensen zullen me nu voor gek verklaren
(.....)
Veel zeggen dat het super slecht is
Tja, veel meer kan ik er niet van maken nee. Mooie samenvatting van je bericht. Ik kan niemand aanraden dit allemaal aan zijn/haar parkiet te voeren.

*wendy*

Ach ja, ik zou dit inderdaad ook niemand aanraden. Wij hebben vroeger een Australische Roodrug gehad en die at ook met de pot mee (tenzij het rood was). Die is ook heel oud geworden. Maar of hij ook gezond was?? Dat zie je ook bij mensen: de meest ongezonde mensen lijken wel het oudst te worden.

Het beste geef je dus gewoon de dingen die bestemd zijn voor parkietjes en gezond zijn. Al denk ik dat je de parkiet van 15 gewoon moet blijven geven wat hij gewend is, verschil zal het niet meer maken. 15 is inderdaad wel heel oud!

MirjamS

#3
Ik heb ook het idee dat je hier je beest alleen maar vermenselijkt... Ken ook mensen die op oud en nieuw hun paard een oliebol gaven? Mijn zus die haar kat alles mee laat eten, cake en dergelijke...

Ongezond voor je dier en hij wordt er echt niet gelukkiger van om 'mensen-eten' te eten dan zijn eigen eren...

Ik ben vooral benieuwd waarom je ouders het geven? Niet voor het geluk voor je dier, maar voor je zelf!

Martje17

Citaat van: MirjamS op januari 03, 2013, 11:15:37

Ik ben vooral benieuwd waarom je ouders het geven? Niet voor het geluk voor je dier, maar voor je zelf!

ze doen het niet om hem ongelukkig te maken, we hebben nog nooit zo'n vrolijke gehad. hij begon er zelf al mee toen ie klein was, hij was alTijd lekker aan het vrolijk doen na die tijd.
en mijn opa zat al jaren met parkieten in huis, en gaf altijd koffie dus dat wisten we niet beter dan dat dat kon haha.
maar is slecht, maar dierenarts heeft laatst gekeken en had nog nooit zo'n mooie bejaarde parkiet gezien, zag er perfect uit

MMA

Onze lieve Mellow eet iedere dag mee aan tafel. Het liefste zou hij ook nog tijdens het koken in de pan springen. Een voordeel als we klaar zijn helpt hij ook graag met de afwas. *Een lekkere duik in het diepe*

Pippin

Ik vind dit toch een beetje vergelijkbaar met de verhalen over iemands opa die 95 werd en rookte als een schoorsteen. Wie weet hoe oud opa geworden zou zijn als hij niet gerookt had... ;)

Als je graag wilt dat je parkietje met je mee eet, kun je beter zelf overstappen op parkietenvoer. Was dat dokter Moerman niet die zijn (kankerpreventie) dieet gebaseerd had wat wilde vogels aten?  8)

simpy

Een van mijn grasparkietjes was verslaafd aan chips! (Heb alleen opgelet dat hij niet te veel at i.v.m. het zout.)
Maar hij is ook 15 geworden!  :D