Grootte, en voer

Gestart door MickeyNN_, december 30, 2012, 20:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MickeyNN_

Hey ik heb 2 vragen.

1: Wat is de maximale grootte van een goede kooi voor 1 parkietje?

2: Als je gewoon normaal voer voor parkietjes koopt, is dat dan genoeg of moet je nog allemaal extra voer erbij geven? Ik heb op een site namelijk allemaal dingen over eivoer, krachtvoer, en gekiemdvoer gelezen...

*wendy*

1. een kooi is nooit te groot.
2. nog even verder lezen dan, dan weet je het antwoord. dingen als eivoer, grit/maagkiezel, appelazijn, staan er nl. niet voor niets  ;)

MickeyNN_

#2
Okee bedankt voor je reactie. Ik bedoelde met maximaal minimaal! Sorry haha

Ik heb net gelezen wat voor voer je moet geven en zo. En er stond ook bij dat grit en maagkiezel noodzakelijk is. Maar hoe moet je dat geven? MOet je echt een bakje daarmee altijd in de kooi laten staan? Of moet je dat door het voer mengen of zo? Ik lees nergens hoe je het moet geven....

Berichtjes samengevoegd. Gr. Sara

Kleintjes

Ook over 't geven van grit en kiezel is 't antwoord met de zoekfunctie te vinden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Over de minimale grootte: ik heb het liefst dat jij je vogeltje moet zoeken in de kooi, zo groot, haha!

Belangrijk is dat breedte belangrijker is dan hoogte en dat de kooi een redelijke diepte heeft. Ook belangrijk zijn horizontale spijlen, het liefst aan alle zijden, maar toch in ieder geval aan 2 van de 4.

De minimale afmetingen zijn wel ergens op het forum te vinden.

Ik raad je aan de komende weken gewoon eens lekker op het forum te gaan lezen. Het is goed dat je ermee bezig bent, wat wij kunnen merken aan de vragen die je stelt, maar op dit forum zijn deze vragen allemaal al heel vaak beantwoord, dus ga eens lekker lezen. Daar leer je bovendien veel meer van! Dan lees je bijvoorbeeld ook dat je parkietje veel gelukkiger zal zijn met een maatje.  ;)