Te dik of niet?

Gestart door DobbyFloppy, mei 15, 2012, 13:33:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Hallo ik zou graag van jullie weten of jullie mijn mannetje te dik vinden of niet?
De v.a vondt m namelijk te dik maar ik zelf twijfel hieraan. Ivm medicatie moest ik namelijk ook zijn water zoetmaken dmv suiker, siroop of 7-up, maar via het forum ben ik er achter gekomen dat dit eigenlijk veel te zoet en ongezond is voor parkietjes vandaar dat ik hieraan ook een beetje twijfel.

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Dat vind ik vanaf een foto niet zo makkelijk te zeggen.
Je moet het borstbeen nog wel kunnen voelen, anders is je vogeltje te dik.
Het borstbeen moet alleen ook weer niet heel scherp uitsteken, want dan is hij juist te mager.

Groetjes
Sonja

DobbyFloppy

Helaas laat hij zich niet echt pakken want hij is niet volledig handtam.
Dit is een foto van hem met de rest.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Moppers

Als hij nu geen zoetigheid door zijn water meer krijgt, verder een gezond en gevarieerd dieet krijgt en voldoende beweging krijgt, komt het wel weer goed hoor. Dan raakt hij eventuele overtollige grammetjes vanzelf weer kwijt.

DobbyFloppy

Heb normaal klein beetje snoepzaad door het voer dat heb ik nu weggelaten. De rest van de vitamines die ik er normaal heen doe zitten er wel doorheen. Maar ik heb sinds kort ook een 3e parkietje en geef voer voor wat ik normaal aan 2 geef nu ook ongeveer aan 3 parkieten verdeeld over 2 voerbakjes.
Normaal deed ik 2x per week voer verversen nu sinds kort 1x. Eerder als meneer het bakje te leeg vondt ging hij gelijk op bodem scharrelen terwijl in feite alleen de bovenlaagje van het bakje voer wat velletjes inzaten.
Qua vliegen is hij wel ietstje minder actief dan de nieuwe en het dametje, maar sinds hij weer beter is van zijn kropontsteking is ie wel weer helemaal zichzelf.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Bonnie en Clyde

Als je vogel hand tam is   kun je hem op de keukenweegschaal laten plaatsnemen

*wendy*

Ik denk dat, als je echt invloed wil hebben op z'n eetgedrag, je per dag eten moet gaan geven.. En dan pas nieuw geven als het helemaal op is.. Na een tijdje heb je door hoeveel er per dag gegeten wordt door ze, zodat je het heel precies kunt geven! Er wordt hier bijvoorbeeld ca. 7 gram per parkietje gegeten. En dat krijgen ze dus ook, dagelijks.

Overigens zie ik op de foto niet zo zeer een 'dik' vogeltje, maar vanaf een foto is dit moeilijk te beoordelen. Het borstbeen voelen is de beste manier. Je kan 'm ook eens op een keukenweegschaal lokken met wat lekkers. Zelfs de minst tamme hier krijg ik op deze manier op de weegschaal. Ik heb een MB-parkietje (chronisch), dus daarom hou ik het gewicht in de gaten.