Aanrader: Earthflight

Gestart door Pippin, december 12, 2012, 10:07:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pippin

De BBC heeft een documentaire gemaakt over vogels: Earth Flight (https://nl.wikipedia.org/wiki/Earth_Flight). In het deel over Australiƫ zit een ongeveer 7 minuten durend item over de grasparkiet. Volgens de makers is het de grootste vlucht grasparkieten ooit op film vastgelegd.Deze serie wordt hier ook uitgezonden.

Er zit een spannende achtervolging in van een grasparkiet en zwarte valk. Laat de parkieten maar schuiven, die hebben echt wel wat in hun mars... :)

Have fun!

Pip

hermina

Ik weet niet hoe ik dat filmpje vind ???

Parkieten-Freak

#2
Hier kun je de aflevering zien:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1312184
Na 10 minuten komt het item over papegaaien en grasparkieten. Inderdaad een aanrader: erg leuk om te zien!  :)


hermina

Heel erg bedankt voor de film. Ik heb iets over de helft gezien tot ofzo kwart voor 10 ;D Morgen de andere helft kijken. Ik moest ook zo lachen dat er een rat op dat chineesje sprong. Maar ehm..... Verder kan ik er beter niks over zeggen voor de andere mensen die het ook nog willen kijken. Dit zeg ik er wel over: Het is echt een top film. ;) Echt heel erg bedankt.

Parkieten-Freak

Het is inderdaad een zeer informatieve serie, heel erg leuk ook! Ik heb met verbazing naar de behendigheid van de grasparkietjes zitten kijken!   :)


hermina

#5
Echt wel :) Ik was ook heel erg verbaasd dat ze zoiets kunnen meemaken. Ik vind het echt geweldig dat ik zulke beestjes heb ;)

Ik heb de film helemaal bekeken. Hij was echt cool. Pippin, wil je volgende keer weer de nieuwe film melden? Hij was zoooo gaaf! Net of ik meevloog met de vogels.

Berichtjes samengevoegd. Gr. Sara

Cynthiaa-91

Mooi stukje bedankt voor het delen:)

Idske

Wat mijzelf opviel met die hele grote groep is dat het allemaal (voor zover ik zag) alleen maar groene/geel masker parkietjes waren. Is dat een bepaalde familie of hoe zit het met de andere kleuren? Wat een ongelofelijke zwerm trouwens!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

*wendy*

De grasparkiet is oorspronkelijk groen/geel (ook wel de wildkleur genaamd). Alle andere kleuren die er nu zijn, zijn speciaal gekweekte kleuren en komen dus niet in het wild voor.

Pippin

De kweekvarianten zijn ontstaan door met afwijkende kleuren verder te fokken. Een blauwe mutatie zou in al dat groen/gele opvallen, en dan had de valk dus wel aan het langste eind getrokken. Als je die zebra's hebt op de afrikaanse savannes, van die enorme zwart/wit gestreepte massa's, daar kun je ook geen individuen in onderscheiden. Jagers dus ook niet. Individu=opgevreten!

Idske

Duidelijk! Bedankt voor de informatie! :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!