3e parkiet erbij

Gestart door Helmeroc, december 10, 2012, 20:36:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helmeroc

Hallo allemaal,

Ik ben Helmeroc, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik kwam hier omdat ik een vraag heb. Ik heb sinds juni dit jaar 2 grasparkieten. Het zijn broertjes, eind april geboren. Ik heb bewust meteen 2 parkieten genomen omdat het groepsdieren zijn en daarom vond ik het zielig dat eentje een paar weken alleen moest leven zodat ik hem handtam kon maken. De parkieten zijn dus ook niet tam, maar dit is geen probleem voor mij. Ik geniet erg van ze en kijk vaak naar hoe ze met elkaar omgaan. Soms heb ik het idee dat ze wat kibbelen. Echt vechten lijkt het niet, maar eentje is wel de ander de baas, dit uit zich dan in wegjagen bij de voerbak of uit het badje. Nu dacht ik eraan om een derde parkiet erbij te nemen. Dit omdat dit al meer op een groep lijkt en er dus meer interactie mogelijk is voor de beestjes zelf, maar ook om de aandacht wat af te leiden tussen de broertjes.

Nu vroeg ik me af of dit verstandig is. Ik heb een grote kooi en ze hebben de mogelijkheid om vrij te vliegen. Als ik er een parkietje bij neem, kan ik dan beter een mannetje of pop erbij nemen? Hoe introduceer ik de nieuwe vogel etc etc..

Alvast bedankt!

*wendy*

Oneven aantal is niet aan te raden. Er zal altijd een buitenbeetje blijven. Als je dan toch wil uitbreiden, dan kan je er het beste 2 parkietjes bij zetten. In jou geval kunnen dit 2 mannen of 2 poppen zijn. Zorg dat je altijd een even aantal hebt en een gelijk aantal poppen en mannen (of geen poppen).

Over het introduceren van een nieuwe vogel kan je heel veel vinden als je de zoekfunctie gebruikt. Succes!